Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 6 januari 2011

Klart det var en bluff!

http://mobil.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article8375031.ab Detta har vi ju vetat länge men det är så bra att det uppmärksammas! Många tror ju fortfarande på bluffrapporten om att trippelvaccinet skulle orsaka bla autism, trots att detta flera gånger om blivit motbevisat och att tidskriften som ursprungligen publicerade artikeln har bett om ursäkt för det och tagit avstånd från den.

Men som sagt, det finns tyvärr föräldrar som, pga bluffrapporten fortfarande väljer att inte vaccinera sina barn. Skrämmande!
Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte vaccinera mina barn..aldrig.
    I USA om man följer vaccinationsprogrammet så har barnen innan de nått 18 fått 52 olika vacciner.

    Om alla använder vaccin hela tiden så förbättras aldrig imumnförsvaret hos folk heller. Visst, jag tycker man kan vaccinera sig om det finns en anledning. Om man har sjukdomar eller är gammal.
    Vi skulle ju dö som flugor av fågelinfluensan, men det hände inte heller. Danmark och Polen gjorde annorlunda och det dog inte fler för det.
    Jag vet folk som höll på att dö av vaccinet..istället.

    Jag hade de tre barnsjukdomarna när jag var liten.
    Och hellre att mina barn får de att att riskera vilken biverkning som helst. Går man in på fass så finns det biverkningar på alla mediciner, varför skulle vaccin vara ett undantag? Tom alvedon eller panodil har biverkningar..

    Desto bättre en medicin/vaccin fungerar desto mer biverkningar. Oavsett vilka de är.

    Jag och maken kommer göra ett urval men vi kommer inte trycka i våra barn några vacciner som tex mot fågelinfluensan och sånt som går. No way.

    SvaraRadera
  2. Åh, detta inlägg gällde enbart denna bluff, inte valet mellan vaccinering eller inte. Det tror jag att de allra flesta föräldrar är kapabla till att ta ställning till. Det jag reagerar på är att de publicerade denna artikel och att detta fick så stort genomslag när väldigt många resultat var fabricerade. Det skrevs väldigt mycket om denna artikel på den tiden och jag vet väldigt många som valde att inte vaccinera sina barn pga av den. Beslutet att vaccinera eller inte ska grundas på riktiga fakta.

    En fördel som jag ser det med vaccinering är att användandet av antibiotika minskar och därmed minskar risken för resistenta bakterier, vilka är på väg att bli ett jätteproblem världen över.

    Och här i väst är inte barnsjukdomarna speciellt farliga, nej men i ett u-land är de livsfarliga. Därför anser jag att så många som möjligt ska vaccinera sig mot dessa för att på så sätt utrota dem.

    Och biverkningar har ju allt som vi stoppar i oss, det gäller ju att väga för- och nackdelar emot varandra.

    Vi valde, efter samråd med läkare, att vaccinera oss mot den nya influensan, pga Ludvigs och Mollys luftrör och pga min systers flicka som inte tål vaccin. För att minska risken för att utsätta dem för denna infektion som hade kunnat bli ödesdiger för dem. Min kusin drabbades och fick ligga i respirator.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...