Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 2 december 2010

Vargavintern är här!

Linnea har rustat ordentligt med mössa a la rysk president. Och det behövs när kvicksilvret kryper nedåt. Just nu har vi 14 minusgrader.

Sitter och kollar på Rivstart på 10an. Det pågår en diskussion om saffran eller inte i lussekatterna. Tydligen är det nå't göteborgskt att ha kardemumma i katterna istället för saffran. För 15 år sedan såldes det nästan bara kardemummakatter här och det är bara 3-4 år sedan som saffran kom upp i samma nivå.

Men jag föredrar med saffran! Men så är jag ju bara göteborgare till hälften... ;-)
Published with Blogger-droid v1.6.2

4 kommentarer:

  1. Det ser verkligen skönt ut!

    Jag kan äta vilket som men jag föredrar saffran. Det är godast ;-)

    Kram o ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Till jul skall de vara saffran, de andra utan kan vara en enkel bulle säger jag som är uppfödd med saffran förstås.
    Kallt är det ja, har inte tittat hur allt, det jag jag ibland innan min promenad för att veta vad jag skall ha på mig (mer än jag har redan).

    SvaraRadera
  3. Visst gör det, jag vill också ha en sån mössa!

    Kram och tack detsamma!

    SvaraRadera
  4. 4U2

    Visst är det så, vanlig slät bulle, visserligen med russin men ändock vanlig bulle som man kan äta när som helst på året. Saffran hör julen till!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...