Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 1 december 2010

Stolt flicka!

Molly tycker att det är oerhört spännande med toaletten och pottan just nu. Framförallt när Theo ska kissa. Då smiter hon in på toa, snabbare än blixten och försöker fånga lillvispen. Detta kan få förödande konsekvenser eftersom Theo, vis av erfarenhet numera, vet hur ont det kan göra om hon lyckas och att han envisas (till mammans förtret) med att stå upp och kissa. Jag menar, det är ju svårt nog ändå, för en femåring att pricka rätt utan en nyfiken, hårdhänt lillasyster...

Potteriet börjar rulla på ordentligt. Idag kom Molly och sa ptrr, ptrr (pruttljud, alltså) till mig och pekade på rumpan. "Behöver Du bajsa?" frågade jag. Hihi, handklapp och frenetiskt nickande, får jag till svar. Jag hjälper henne av med byxor och blöja och hon sätter sig tillrätta på pottan. Telefonen ringer. En sån där jobbig strumpsäljare, vårt Nix-abonemang har ju gått ut. Mitt i, när jag håller på och avspisar säljaren som bäst, kommer en strålande solskens-Molly gående. När hon kommer fram till mig sträcker hon, mycket stolt, fram handen och visar upp vad hon har gjort. Och hon förstår inte alls den påföljande reaktionen från hennes mamma?

Annars har dagen fortlöpt utan några större incidenter. Ja, om man inte räknar med mitt löneprogram då och det gör inte jag...

Kebabtallrik blev det idag. Labbe hann hem, byta om och äta innan det var dags att åka och jobba igen. Det är ju så kallt här nu (inatt var det 14 minus) så kompressorn i bilen fryser. Därför hade han lämnat servicebilen inne på verkstan och tagit Lisas SAAB hem istället. Självaklart får han då ett jobb här i Landvetter...

Labbe är lite frusen just nu för vi kan inte hitta hans långkalsonger. Trodde de låg i en liten hög i hans låda men när han härom natten skulle smyga på sig ett par när han var på väg ut på jobb, så visade det sig att det bara fanns underställströjor i den högen.

Vi måste komma igång och röja färdigt i vårt garage, bland alla flyttkartonger som fortfarande står ouppackade efter flytten, för i någon av de lådorna ligger långballingarna. Och mina vinterstövlar. Och Theos urvuxna vinterjackor som Molly kan ha nu. Och stekplattan till mikron. Och 20-packet med röda stearinljus jag köpte på IKEA precis innan vi flyttade. Men jag har hittat alla ljusstakar och stjärnor, vilket jag inte gjorde förra året. Så i år har vi många ljusstakar. Och stjärnor.

Är det någon som känner sig manad att komma hit och röja åt oss, så är ni mer än välkomna! Sovplatser finns det gott om och vi bjuder på 3-rätters middag och rejäl frukost! :-)

Nu har lilltroll somnat och jag tror övriga troll sover också. Då ska jag göra en kopp roiboste med Kanolds eucalyptuspastiller och honung för att göra ytterligare ett tappert försök att kurera min hals där glaskrosset numera har fått sälskap av rostig taggtråd...
Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

  1. Hehehe, jag kan ju tänka mig vad lilla fröken hade på handen ;) Och mammas min och reaktion ;)
    Duktig tjej. Min D kissar bara på pottan än så länge, med det andra kommer så småningom ;)
    Ha en fin dag
    Kramiz (ler fortfarande)

    SvaraRadera
  2. Mmm, du har så rätt! Hade blivit en kul bild om nån hade varit beredd med kameran...

    Det kommer ju när det kommer, mina har blivit torra vid väldigt olika åldrar, från 1 år till 3,5. Tror inte man ska skynda på detta.

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...