Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 28 november 2010

Basar, kaosfotografering, pokaler och undervattensfoton.

Årets upplaga av Casas julbasar blev precis så julig, rolig och fullknôkad som den alltid är. Det blev bara jag och Theo som åkte för Molly har ju sin ögoninfektion (och det blir tråångt på basaren), Lisa var vrålförkyld (igen), Labbe jobbade (som vanligt) och Ludvig var iväg på pingisturnering hela helgen. Men Linnea kom och mötte upp strax innan vi skulle åka hem... 

Vi handlade lussekatter, bröd, leksaker och tog lotter och åt korv. Theo gjorde världens fynd! Han hittade ett par fina skidor som han köpte för 30 kr, hans egna pengar, han var såå lycklig sen. Dessutom fick han gå på "bio" och äta popcorn. De visade en halvtimmes film och under tiden kunde jag strosa och prata lite i lugn och ro. Mysigt värre! Fast det blev ju mysigare när han var färdig, skönt med lite tid på tu man hand!

När vi var hemma igen fick vi besök av Marie, som hade med sig en hel fotostudio! 

Lite glögg att stärka sig med innan fotograferingen kan börja!

Oj, vad spännande detta var! Och vilket jobb hon gjorde! Att lyckas få en familj på sju personer att se glada ut på ett och samma tillfälle och dessutom kolla åt rätt håll... 

Molly testar bakrunden.

Vad gör ni? Möblerar om hela vardagsrummet?

Ja, en  fantastisk superfotograf är hon. Kolla gärna in hennes blogg och råkar ni bo i Göteborgsområdet och vill få fina porträtt så kontakta henne gärna, hon är verkligen jätteduktig! Men som hon sa idag på simskolan, barnen var ju jätteduktiga men du och Labbe...

I morse, när jag skulle åka till jobbet, kollade jag mailen snabb och såg att jag hade fått filen med bilderna från undervattensfotograferingen förra helgen. Många fina bilder blev det! Han tog ju några på mig också och jag skulle lägga upp dem här om jag inte skämdes ihjäl... Jag vet inte riktigt... Men, äh, skäms jag inte för att gå i badräckt på jobbet så...

Det är svårt att posera på land och ännu svårare under vatten! Jag trivs helt klart bäst bakom kameran!

Sofia och Marie

Vore det inte kul att kunna skicka ett sånt här julkort?
Här är Rebecka och hennes föräldrar.

Ett av mina favoritobjekt och favvokille, Totte! Han är verkligen helt underbar!

Vilken härlig frisyr, va!

Som jag nämnde ovan, så var Ludvig på pingisturnering hela helgen, så han kunde inte vara med på basaren. Men han var nog otroligt nöjd ändå!

En hedrande tredjeplats i tävlingarna med 14-åringar när man precis fyllt 13!
Stolt mamma och stolt son!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina undervattensbilder.
    Å, vilka unga barn:)
    Kul med tomteluvor. Vore ju kanon som julkort.

    Milla

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder ;)
    Vad roligt att få pris, han måste vara en stolt kille ;)
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Ja, det var många otroligt fina bilder, nu har jag ju bara tagit med ett litet smakprov, de jag har fått tillstånd av att lägga ut här.

    Ludvig är stoltare än världens samlade tuppar... ;)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...