Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 8 mars 2012

Utvecklingssamtal för en 14-åring

Med en trött 3-åring, kan bli hur spännande som helst. Eller fullständigt kaos. Men det blev inget av det, för Molly skötte sig exemplariskt, satt på golvet och ritade och pysslade, som det Montessoribarn hon är, medan Ludvig och jag pratade med hans lärare.

Mötet kan man nog sammanfatta med att det går hyfsat bra för Ludvig men vi vet alla att han har alla förutsättningar för att det ska gå lysande! Och ska han komma in på Chalmers sedan, så är det ju en klar fördel om studierna går just lysande. Men jag minns själv hur det var när man gick i åttan och inte alls kunde förstå vitsen med SO, historia och geografi. Jag skulle ju ändå inte jobba med sådana saker? Sedan fanns det ju miljoner andra grejer som var så otroligt mycket viktigare än just skolan...

Men men jag tror ändå inte att det blir några problem för Ludvig att nå sina drömmars mål, bara han orkar kämpa lite mer. Dessutom har han ju världens bästa pedagoger runt sig, som kämpar med honom på ett alldeles makalöst vis! Vi är så otroligt lyckligt lottade, som får ha våra barn på en så fantastisk skola med så underbarar pedagoger, hela vägen från förskolan och upp till nian! Bättre skola finns helt enkelt inte!

Vintern håller fortfarande Landvetter i sitt grepp men inne i Göteborg har nästan allt smällt bort. När jag var ute med Zingo nyss så hade det fryst på ordentligt och var glashalt. Det och en hund som drar som ett lok är ingen lyckad kombination, jag höll på att dratta på ändan mer än en gång.


Här kommer lite bilder med härlig vårkänsla för att pigga upp alla som sitter fast i vintern. Snart, snart har vi lagt även denna vinter till handlingarna och få än en gång njuta av solens värme!

Rosa Molly på väg ut i vårsolen.

En vårsol som kan vara nog så besvärande när man åker bil!

Men ack så skön den är när man är ute på promenad med bushund och busbarn!

Eller när man leker på altanen!

Nu ska jag ta mig en närkamp med crossen innan det är dags att krypa till kojs. I morgon är det ju fredag och då går det ju inte an att vara trött!

1 kommentar:

  1. fina cissa!
    nu har jag listat fem överraskningar inne hos mig. tack för utmaningen - var knepigare än vad jag trodde.
    kram på dig och en najsig helg önskas :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...