Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 7 mars 2012

Dags att ta sig an Marias utmaning!

Jag blev ju utmanad av Maria. Hon vill att jag ska berätta fem saker om mig själv, som ingen känner till. 

Som min syster sa; "Du har ju inga hemligheter längre..."

Men något ska vi väl kunna skaka fram ur gömmorna!

1. Att jag älskar (underdrift) champagne vet väl de flesta vid det här laget men att jag är väldigt svag även för whisky kanske det inte är så många som vet. Och den ska serveras rumstempererad och utan is. Fast inte den där rökiga sorten, utan den goda...

2. Jag älskar fantasy och SF! Jag har sett Sagan om ringen-filmerna ett oräkneligt antal gånger. På bio!

3. Vill du bjuda mig på mat och få behålla allt själv, så servera något med musslor, kantareller och selleri och bjud på flädersaft till. 

4. Jag och mina vänner var och "lyssnade" på våra stora ungdomsidoler, Gyllene Tiders Återtåget i Lysekil 1996 men vi fick gå och lyssna på dem igen när de kom till Trädgårdsföreningen i Göteborg, för vi hade ingen aning om vad de hade spelat för låtar. Trots att vi satt på axlarna på ett par killar, nästan längst fram vi scenen. Men oj, vad kul vi hade på den resan...

5. Jag och min kompis Ullis, båda syntare, åkte till Stockholm under förevändning att vi skulle hälsa på hennes pappa. Men egentligen gick vi och lyssnade på Gary Moore på Istadion men sådant pratade man absolut inte högt om på den tiden!

Sådärja, det var ju inte det enklaste och jag tror nog att det finns en och annan som känner till dessa "hemligheter" om mig och någon kanske känner till fler och hemskare saker men jag får ju tänka på att mamma och pappa läser den här bloggen. Och mina barn...

Så ska man då skicka den här vidare och det är ju nästan ännu svårare.

1. Vi börjar med Petra
2. Sedan kör vi raskt på med Anki
3. Tar vägen via Kvinna i medelålderns tid
4. In till en inte så särskilt ensam mamma
5. Och till sist landar vi hos Milla

Vill ni ta er an den här utmaningen så blir jag jätteglad! Jag tycker det är så kul med sådana här listor, där man får en helt annan bild av personen bakom bloggen.

Nu ska jag rusa från jobbet och plocka med mig småtroll till simskolan!

3 kommentarer:

  1. Underhållande med dessa amå utmaningar :)
    Tackar för erbjudantet men sparar den till en av mina bättre dagar. Den som spar han har ;)
    Massor av kramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Tack för denna, skall ta den.
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...