Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 10 februari 2012

Men jag kan inte hoppa som en groda...

Lunchdags i det Hanssons-Haraldska hushållet en alldeles vanlig vab-dag. På menyn står köttbullar och mos med smaskig brysselkål. Ena Mini-Hansson älskar och moffsar i sig en jätteportion på nolltid. Den andra... Nja, det trixas och fixas och ordnas och grejas och sjungs och busas och pratas och tjuras och allt utom att just äta. När jag tillslut tröttnar och börjar plocka undan och säger att då slänger jag din mat, när hon för sjuttielfte gången har smugit ned från stolen, då! Då kommer hon studsande och vrålar; "Jag är hungrig, jag vill ha mat men jag kan inte hoppa som en groda!"

??????

EN GRODA???


"Jag kan inte hoppa som en groda upp på stolen, så jag kan inte äta!"

Ehh, var får de allt ifrån? Nåväl, det löste den fiffiga modern genom att hålla i minstingen och hoppa runt med henne några gånger innan hon helt plötsligt hade hoppat som en groda, rakt upp på stolen! Hepp!

Om det blev något ätande efter detta? Nähäädå, inte något mer än ett pytteminimusbett längst ut på en ynkans liten köttbulle...

Och crosstrainermötet i går kväll, gick faktiskt över förväntan. En hel kvart hann jag med innan Trassel-Molly hojtade att hon ville ha välling och maaaammma, i nämnd ordning. Men jag tänkte nog försöka göra det till en vana, den står ju ändå och tar plats i vardagsrummet och nu har jag ju tom kopplat in den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...