Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 9 februari 2012

I dag har vi fyllt på i sjukstugan.

Theo gör mig ofta förvånad. Jag får många gånger omvärdera mina förutfattade meningar om mycket när jag är med honom.

Som i nu på morgonen. Han går upp, tar på sig, äter frukost, borstar tänderna i en rasande fart, så att han ska vara färdig när hans far kommer hem från jourjobben för att köra honom till skolan. Pappan kommer och Theo tar på sig ytterkläderna och säger; "Jag har ont i pannan!" Jag känner på honom och han är skållhet! Feber, ont i huvudet men inte ett pip! Och jag som trodde att jag visste hur killar fungerar när de blir sjuka...

Pappan är, tackolov, inte sjuk, han ska bara ta ikapp lite förlorad nattsömn nu på förmiddagen.

2 kommentarer:

  1. Ja, man förväntas ju liksom veta "hur det känns när en karl blir riktigt förkyld", hihi.
    Tur att du hann att upptäcka det innan han kom iväg. Nu får du bädda ner de små febriga och så hoppas jag att torsdagen blir en ok-dag i allafall :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkar som allt och alla är sjuka just nu.
    Krya på er

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...