Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 5 november 2010

Prickar...

Molly reagerar på penicillinet. Hon är helt prickig hela hon. Och antagligen känns de en del för hon har varit så pipig ikväll på ett sätt som vi inte känner igen.

Jag ringde 1177 (de börjar väl känna igen mig där nu, har ju varit några samtal dit den här hösten :-S) och de säger att vi ska inte ge henne mer Kåvepenin och att en läkare måste titta på henne. Men så länge inte svalg och luftvägar är påverkade så kan vi vänta till i morgon och då åka till Gamlestans jourcentral.

Så nu kommer jag ligga och lyssna på hennes andhämtning hela natten. "Låter Hon inte lite tät nu?" "Tänk om det täpper till och jag ligger och sover?" Jag tål inte penicillin själv och kommer ihåg den känslan, när allt bara sväller i munnen...

Linnea är ute med kompisar ikväll, har fått löfte att bli hämtad kl 01.00 och är överlycklig! :-D

Lisa är inte lika lycklig. Hon är så där sjuk som jag var i måndags och tisdags. Så där så man bara vill ta semester från kroppen och låta den ligga där och plågas och pinas och komma tillbaka till den när allt är över... Hon får följa med till Gamlestans jourcentral i morgon så de får ta halsprov på henne också.

En liten kul grej har hänt idag mitt i sjukstugan.! Jag hittade en sida där de sålde sån kort våtdräkt som Theo har. Den köpte vi på båtmässan för flera år sedan och den är flitigt använd av vår frusne lille pojke. Men nu har han vuxit ur den och jag har hela hösten sökt efter en större. Och nu ramlade jag bara in på den här sidan! 10 minuter senare är en likadan som den han har beställd, fast i storlek 110 den här gången. 380 kr kostade det med frakt och allt!

Nu har Labbe precis kommit hem efter att, för fyrttolfte gången den här veckan, ha jobbat med ett sånt där jättehjul på en maskin. Samma hjul!

Så nu ska jag gå och pussa lite på honom! :-*
Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

  1. Nej, vad tråkigt:(
    Fast jag förstår inte att läkaren gav henne vanligt penicillin när du inte tål det. Varför chansa liksom?
    Ha en bra lördag och få ny penicillin!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tänkte som du när vi var där, tog upp det med läkaren men tydligen så är inte det ärftligt.

    Men jag undrar...

    Ha en underbar lördag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...