Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 4 november 2010

Badrumsbygget är inlett!

Vi börjar med ett jättegrattis till William på 8 års dagen! Vi kommer och grattar dig så fort vi är friska! Hoppas att du får en toppendag!

Nu är det verkligen på G! Vårt badrum!

Men det började med ett liitet bakslag. Det fanns inget vatten draget!

De tidigare ägarna stod och orerade om hur mycket det hade gjort på huset och oj, vad de hade slitit och varit duktiga. Framför all gubben i familjen. Stod och slog sig på bröstet. Mannen the man liksom... Sen visade det sig, efter lite samtal med grannarna att det var fruns gamle pappa som hade stått för merparten av allt de hade gjort... Och vilket resultat det blev?

Gubben, mannen the man, stod och lovade oss att allt var förberett, vatten och avlopp var draget, bara att smacka upp lite kakel, in med toa, handfat och ett lyxigt bubbelbadkar, så var det klart! Men tji fick vi, nu idag har de börjat riva upp hela golvet för att kunna dra upp vatten från tvättstugan och detta kommer ta ett tag... Tur att vi lovade Theo att han skulle kunna bada till jul och inte tidigare...

Vi åkte ju till Ekmanska i dag, Theo och jag. Pratade med samma läkare som sist och det blev bestämt att lite prover kunde vara bra. Theo stelnar till direkt. "Tar de det i fingret då, mamma?" "Det vet jag inte, det får vi se" säger jag med en sträng blick mot läkaren. Den här gången går han med frivilligt in i provtagningen, sätter sig glatt i mitt knä och sträcker fram fingret. "Oj, vad duktig du är säger sköterskan men vi måste ta provet i armvecket." Då kör vi repris på sist. Vi är tre vuxna kvinnor som försöker bända ut hans armar men det går först inte alls. Han är för stark för sitt eget bästa. När vi tillslut lyckas, jag håller fast hela kroppen med mina ben och vi hjälps åt med armen, så säger sköterska att "nä, det går inte, nu har blodkärlet krypit in, vi får vänta lite."

Då frågar hon Theo om det går bra om vi tar i fingret istället, hon kommer få klämma ganska länge om det ska funka men är det ok för Theo? Och det är det ju, för det gjorde ju minsan inget ont alls att ta blodprov i fingret. Så stick i fingret blir det och en massa klämmande, två rör ska fyllas. Men Theo är verkligen superjättemassaduktig! Min lilla hjälte! 2-3 veckor innan vi får resultatet. Bara att vänta...

På väg från vårdcentralen åkte vi förbi Maxi på Allum, för jag har ju inte kunnat handla och det börjar bli lite tomt på ost och skinka och sånt. Inte för att jag kan äta sånt just nu, kan inte äta nåt med mer konsistens än vatten, men övriga familjen behöver. Beslutet att jag orkade ta svängen förbi ICA tog jag innan VC-besöket, när jag var ganska utvilad och pigg men ångrade att jag hade lovat det när jag väl var på plats. Skakig, febrig och jättetrött och med en lika trött femåring som vill visa ALLT i hela butiken... Inte någon helt optimal situation.

Handlat blev det tillslut i alla fall och vi kom hem i ett stycke och där däckar jag i sängen! Ska bara vila lite mumlar jag, Theo ville ha pannkakor, det finns i frysen och vaknar två timmar senare av att någon bankar i taket. Det var badrumskillarna som hade kommit och Lisa hade inte hjärta att väcka mig! Hur skulle jag ha överlevt denna vecka utan henne. Hon är en så underbar dotter!

Hon är faktisk på 20 års fest ikväll. En gammal klasskompis, Jonathan, från grundskolan fyller 20. Lite läskigt tycker jag nog att det är när de här småpluttarna som man hjälpte med plåster på knäna när de hade ramlat och slagit sig helt plötsligt är lika gamla som jag var när Lisa föddes. Alltså jag var ju vuxen då och hade varit det läänge men de här är ju fortfarande, ja, barn?!? Nä, det är de ju faktiskt inte. Men man vill väl kanske... Nä, nu blev det svammel och det ska vi inte ha här!

Mamma och pappa har kommit och åkt igen. Fast de är snart tillbaka igen! De skulle köra Lisa ned till Partille och sen åka förbi Gyllene Måsen och hämta med lite "middagsmat". För min del blir det milkshake och så försöker jag med en cheseburgare. Tänker att de är så mosiga och mjuka så de kanske, kanske kan gå att svälja utan tårar. Man ska vara positiv!

Sen avslutar vi med lite bilder som inte har hunnits med eftersom jag har varit sängliggande...

Mmmmm

Hummerparty!

Sån där vill jag ha!

Åh, så gott!

Va, ska jag äta det där? En halv hummer? Vi får väl se...

Efter en del pyssel och pill så åt han faktiskt upp hummern och tyckte tom att det var gott!

Tomt på faten. 9 humrar på 6 vuxna och 2 småttingar.

Halloweenförberedelser.

Trollet spökar.

Trevligt Halloweensällskap!


Labbe lånar Mollys Halloweenslöja och försöker se, eh, jag vet inte, läskig ut??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...