Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 6 november 2010

Ingen penicillinallergi!

De var väldigt nogranna på jourcentralen! Det skulle tas halsprov igen, blodprov och temp. Penicillinet har gjort verkan! Ingen feber och inga baciller kvar i halsen! Mao smittar hon inte längre! Då kanske det kan bli lite Williamfirande ikväll ändå!
Och vad som är ändå bättre är att prickarna inte visade på någon penicillinallergi! Så skönt!

Sen finns det fler goda nyheter idag! Lisa känner sig riktigt bra, så hon följde inte med till jourcentralen. Hon och Theo var hemma och åt frukost i lugn och ro. Så lugnt att Theo inte ens var färdig när jag och Molly kom hem igen.

Känns passande med så mycket trevligheter när solen skiner så fantastiskt ute idag!

Men min hals bråkar fortfarande men det är väl antagligen bara att de hann gräva så djupt i mig innan jag fick i mig antibiotikan. Och jag tar ju ingen större skada att äta lite mindre ett tag... Men det är jobbigt att vara hungrig hela tiden, jag är inte bäst på att vara hungrig. Blir lite tjurig och så då...

Nu ska jag lägga in lite ljudböcker på datorn för överföring till mobilen. Den blir Arnaldur Indridasons "Mörka strömmar" och Dan Browns "I cirkelns mitt" den här gången. "I cirkelns mitt" har jag försökt komma igenom sen Theo var liten men det kommer alltid saker ivägen så fort jag sätter på den. Sen har jag glömt bort den emellanåt och både lyssnat och läst på massvis med böcker, gjort ett nytt försök och kommit av mig igen. Den är ju väldigt spännande så jag vill ju verkligen veta hur det slutar. Så nu tar jag med den i telefonen, så jag kan passa på vid varje litet tillfälle jag får.

I eftermiddag bär det av till Östra Kyrkogården för att sätta ljus på Lasses, farmors och Baltzers grav.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...