Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 22 augusti 2012

Mamma, du behöver gå en promenad...

De orden var det första Molly sa till mig när hon vaknade nu på morgonen. Jag kopplade inte alls först, vadå, tycker hon att jag måste motionera mer? Är jag i så dåligt skick, så till och med min treåriga dotter märker av det? Vad menar du, frågar jag, varpå hon svarar, du ska gå på en promenad och säga hejdå till mig och sedan komma tillbaka och hämta mig!

Detta måste vara tidernas smidigaste inskolning, jag fick vara med henne inne i klassrummet en halvtimme första dagen, sedan blev jag portad. Lite snuvad känner jag mig ändå, mitt i all tacksamhet och glädje över att det går så bra. Jag hade sett fram emot att få vara med henne där ett par dagar och kolla in vad hon gör. Fast jag har ju möjlighet att vara med på förskolan lite längre fram, när alla nya småttingar har blivit lite varma i kläderna.

Sååå... Jag promenerar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...