Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 22 augusti 2012

Labbe har hittat en ny bil till mig.

En alldeles fantastisk AC har den i alla fall, fullt blås! Det är ingen överhängande risk för fortkörningsböter, hur tung högerfot man än har, den går max i 30. Något bagagerum finns inte, däremot finfina spännband därbak, där man kan spänna fast allsköns pryttlar. Det finns inget baksäte men man kan knô in ganska många på den bänken som finns. Det finns ju inga bälten som begränsar antalet passagerare. Vad tror ni, funkar den här bilen för vår familj?

Nu är vi hemma efter en lång dag. Jag trodde att barnen skulle vara helt slut efter en dag, först i skolan och sedan fyra timmars intensivt badande varav den sista timmen innehöll varsin halvtimme ännu intensivare simskola. Den enda här som är totalt slutkörd, är den ömma modern. Barnen kvittrar och busar som om de är helt utvilade? Vad har blivit fel? Då hade jag ju till och med sett till att de åt på Vattenpalatset, så att det bara skulle vara att borsta tänderna, kissa och krypa i säng när vi kom hem. Det jag oroade mig för var att de skulle somna i bilen...

De var i alla fall otroligt duktiga på simskolan i dag, båda två. Som Theo uttryckte saken, så snyggt har jag aldrig simmat alla simsätten förut! Sissi kom och kikade på när de simmade och berättade att hon hade en liten överraskning till Theo. Han fick ju en minidiablo av henne tidigare i somras men den var jättesvår att få att fungera, den var så lätt. Nu hade hon köpt en stor, rejäl med lite mer tyngd i till honom, så vi fick ta svängen om henne, så att han kunde få den. För att vänta tills nästa gång vi skulle träffas gick ju absolut inte an... Nu väntar vi bara och ser vem som slocknar först, jag eller barnen. Jag skulle inte satsa några större summor på barnen...

1 kommentar:

  1. Hahaha, mina tårar sprutade så mycket jag skrattade av beskrivningen på bilen :-) Och så ditt flin och din style på bilden - helt obetalbar!! Tack för dagens skratt!!! Kanske barnen små är lite övertrötta,därav energin? Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...