Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 25 mars 2012

Taraxacum vulgare, ytterligare ett säkert vårtecken!

Visst är det en vacker blomma! Och ska man tro både gammal folkmedicin och nyare forskning, så är den ju t om nyttig! Tänk va, vi har ett helt apotek i vår trädgård om somrarna! Och nu har alltså de första exemplaren dykt upp!

Eftermiddagen har, förutom maskrosbeundran, använts till cykelfixande. Theo har äntligen fått sin "nya", stora cykel. Labbe tog hem den i dag och köpte dessutom med stänkskärmar som han satte på. Pakethållare hade de ingen som passade just nu, så det får vi komplettera med senare (troligt, eller hur?)

Labbe har även försökt att få Molly att fatta detta med trampor men det verkar inte vara hennes grej alls men hon är himla duktig på att bromsa! Det är nog dags att se till så min cykelfantast till bror kommer hit och gör en insats. Hallå? Erik??

Sedan tändes grillen och en marinerad fläskytterfilé fick ligga där och njuta av värmen en stund. Lite sallad blandades i ordning och sedan var det vår tur att njuta!

I morgon går vi in i sista marsveckan för det här året. Sedan blir det april och där någonstans blir jag faster för andra gången! Så vi längtar efter den här lilla kusinen!

6 kommentarer:

  1. så fina de är - skiner som små solar. precis som du!

    SvaraRadera
  2. Är det verkligen en maskros?! Uj, här är jag alldeles till mig om jag ens får syn på en Tussilago, hahaha. Men tids nog kommer jag få njuta av ett hav av de där vackra gula i gräset. Faster igen, har du fler bröder eller har tiden gått så fort att den lilla redan vuxit upp? Eller den gången kanske det var en syster (om du har en )som förärade dig att få bli moster :)
    Hur som helst är varje barn ett underverk och att få dem ett mirakel. Äsch nu dök Björn Ranelids låt upp och jag sitter här och nynnar, skratt.
    Hoppas att ni får en fin dag. Här skiner solen, kramar Milla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, maskros! Vi har många numera!

      Faster igen, ja, bror nummer två. Moster blev jag för andra gången förra året också... Så här: Lillasyster, två barn, lillebror ett, ett barn, lillebror två, snart ett barn. Solklart, eller hur ;-)

      Radera
  3. Maskrosor använder jag till att göra sherry på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde vi alltid på potatis. Ingen hit alls. Maskrosor kanske blir bättre? :-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...