Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 27 mars 2012

Fler vårtecken

Vårtecknen börjar hopa sig! Ett riktigt säkert tecken är ju att vårsäsongen kör igång för oss! Fullt med bilar och säsongspersonal överallt! Alla vill få bytt till sommardäck, helst i går. En rolig grej med denna anstormning är ju alla snygga bilar som kommer till oss!

Här är en av mina absoluta favoriter! Visst är den otroligt vacker! Vilka linjer! Just Jaguar har ju väldigt svårt att misslyckas med någon modell, de ligger väldigt nära fulländning i mina ögon. Om ett par år, när Molly är 5-6 år och kan sitta frammåtvänd, då kanske det är läge för en sådan här skönhet!

I dag var det dags för uppföljning av det senaste utvecklingssamtalet för Ludvig. Allt verkar ha gått helt enligt planerna, så med bara några smärre justeringar av tidpunkter för planeringar, så kör vi bara vidare. Så skönt!

Molly och Theo fick vara och leka på fritids under tiden och så kom Linnea och Sara dit och busade med dem. Molly och jag kom ju en timme innan utvecklingssamtalet och vi stannade kvar på fritids och passade på att få lite sol på oss. Så den värmde! Vi har ju haft riktig sommar i dag och det hettar faktiskt i ansiktet nu! Underbart!

Ett annat vårtecken är ju påsk och till påsk hör ju minst sagt godis! Jag och Labbe får ju inte äta sötsaker förrän till påsk och i dag har jag förberett för detta! En jättepåse med lösgodis! Fast det är faktiskt ganska många som ska dela på dessa fyra kilo, barnen ska ju få några bitar var också...

Sista vårtecknet för dagen är inte lika trevligt. Pollen! Fyyy, vad allergisk jag blev på nolltid! Det blev till att börja med kortisontabletterna med en gång. Nyser gör jag och ögon och näsa rinner och kliar så jag blir galen. Plus den här förlamande tröttheten! Jag orkar ingenting, det känns som om jag skulle kunna somna stående! Gissa hur många avgrundsgäspar jag fick kväva under utvecklingssamtalet?

Frågan är nu om jag ska knyta mig direkt eller om jag ska softa i soffan en stund först? Nu beror ju tröttheten på allergin och inte sömnbrist, så därför kan jag stanna uppe en stund till, eller hur!

12 kommentarer:

  1. Usch! allergi är inget att ha... Njut så mycket du kan av godis och allt annat...

    SvaraRadera
  2. Det där med bilar... kan inte tycka att det är snyggt, inte någon sort :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååå, det tycker jag!

      Men det är tur att vi alla är olika! :-)

      Radera
  3. Det är synd om alla er pollenallergiker, min ena dotter har det jätte svårt redan hon med.
    Snällt att de få var sitt godis tycker jag! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allergier är verkligen skräp! Men det är tur att det finns medicinering! :-)

      Ja, jag är en supersnäll mamma! ;-)

      Radera
  4. ja herregud påskägg lär jag ju fixa! tack för påminnelsen...äggen finns kvar men dom är tomma sen förra året ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi här har vi inte köpt påskägg på mååånga år. ;-)

      Radera
  5. Usch jag tycker så synd om alla som inte tål våren!
    Jobbigt!
    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, det är allt lite jobbigt. Sedan kommer ju gräset också...

      Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...