Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 29 mars 2012

Status: mätt...

Efter Blå Tåget mötte vi upp Ludvig utanför Bamboo och passade på att kolla lite på båtar, torrdockor och kranar innan vi gick in och åt. Vädret har ju varit helt underbart i dag, lite blåsigt men solen värmer så gott!

Sedan var det dags för lite käk. Fördelen med mongolian BBQ är ju att alla hittar något de gillar, Theo äter nudlar och vattenkastanjer, Molly äter lammkött och soppa och Ludvig äter kött, kött och nudlar. Nackdelen är väl att det är lite för gott. Man tar bara lite av det man tycker är godast och ändå lyckas man bli stoppmätt! Men det är klart, först är det ju soppa och vitlöksbröd, sedan salladsbuffé, följt av BBQ och som avslutning är det frukt och glass!

På tal om glass, så råkade Molly ut för sin första "brainfreeze" när hon tryckte i sig sin glass på två röda. "Aj, jag fick ont i pannan", vrålar hon och alla runt henne bara skrattar.

Theo fick också ont i huvudet tidigare i dag, när jag lyckades drämma bagageluckan i huvudet på honom så blodet forsade! Jag hade precis fått undan Molly så jag kunde stänga när han smiter in framför mig. Luckan är rätt stor och tung, så man får ta i för kung och fosterland för att stänga, så jag hade inte en chans att få stopp på stängningen. Stackars min lilla plutt, vad ont det gjorde! I mammans hjärta likaså.

Nu har jag nattat Molly och väntar på att killarna ska komma hem. Jag och Molly släppte av dem vid verkstan, de skulle ta den nypåställda blå Porschen hem och jag misstänker att färden inte blir det kortaste alternativet...

1 kommentar:

  1. Stackarn som kom ivägen för bagageluckan....

    Ni verkar ha haft en riktigt BRA dag :-)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...