Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 10 december 2011

Så mycket bättre.

I kväll sändes det avsnitt som jag var mest nyfiken på. Kvällens huvudperson var ju självaste Mikael Wiehe. Han har varit ett återkommande inslag under hela min uppväxt, tillsammans med Björn Afzelius. Många är låtarna som de har skrivit, som har betytt mycket för mig. Här är en som jag tyckte väldigt mycket om som barn. Titta på Hoola Bandoola Band Victor Jara turné-96 på YouTube Av kvällens inslag var det nog Timbuktu som gjorde bäst ifrån sig, följt av Laleh och Tomas Ledin. Lena Philipsson bjuder ju, både på sig själv och på scenshow men tyvärr tycker jag inte om hennes sång. Det är något i hennes röst och sätt att sjunga som inte klingar väl i mina öron.

Nu sover det ena småtrollet men det lite äldre tröttnade på Herr Wiehes visor och ligger i sängen och lyssnar på sina favoriter för stunden, Hatjo Gustavsson & The Winter Wonderband.

I morgon blir det julgodispyssel. Dessutom ska jag försöka rädda vårt fina pepparkakshus, som tyvärr mest liknar en pepparkaksrivningskåk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...