Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 5 december 2011

Dyr dag...

Det är knepigt hur stora utgifter ofta hopar sig. Dagen började ju med tandläkarbesöket, där porslinskronan sattes på plats. Allt till den nätta summan om ca 7000 svenska riksdaler! Perfekt nu mellan familjens födelsedagar och jul...

Men visst blev resultatet bra. Ser ni vilken som är fake?

Molly hade sin 2 1/2 års kontroll på BVC i dag och jag ringde och kollade om det var ok att vi kom, trots febern. Det var det, det var bara några få stora barn inbokade och vi fick lova att gå direkt in. Vi har nyligen bytt BVC och detta var första besöket. Vår BVC-sköterska på förra stället bytte hit, så då valde vi, av flera anledningar att följa med henne.

Besöket gick bra! Hon dippar fortfarande på längdkurvan men viktkurvan följer hon numera. Tidigare har hon ju vid flera tillfällen tom gått ned i vikt men nu går det åt rätt håll. 85 cm och 12,5 kg blev dagens resultat och det är vi otroligt nöjda med!

Sedan ville F (vår sköterska) testa lite språk och annan utveckling och tar fram en låda med saker i och börjar småprata med Molly. Vårt lilltroll älskar ju att prata, bara den första blygheten har blivit övervunnen. Så hon sitter där och bubblar på om allt och inget, att hon heter Molly Hansson och fyller tre år i maj, att hennes Lisa, som hon tycker om, har flyttat till Vingåker, att Adam busar så hon skrattar, att hon har en mormor och botta, en tammo och nenne och de tycker om henne och hunden Zingo, att hon torkar sig så när hon har dykt i vattnet, att hon äter stora köttet, att hon skrattar på Mammut och mycket, mycket mer. Sedan frågade F om hon ville mata dockan men det ville hon absolut inte. Och inte hälla upp kaffe till mamma heller. Nähäädå, fröken skulle apselut inte göra något sådant på beställning. Rita, däremot, det kunde hon tänka sig, många teckningar men apselut inte några bollar eller något annat som F frågade efter. När det blev för många frågor om vad hon kunde rita, gled hon ned för stolen och gick bort och matade en docka en stund och hällde upp lite kaffe till mamman...

Typisk 2 1/2 åring...

När vi åkte därifrån började bilen låta alldeles förskräckligt! Jag trodde först att jag hade tappat avgassystemet och att det låg och skrapade mot marken men strax kände jag hur det vibrerade i hela bilen när jag bromsade. Jag misstänkte att bromsarna var slut och det fick jag bekräftat när jag hade åkt bort till Labbe på verkstan. Så det var bara att ta Audin istället. Fast den hade vi inte fått på vinterdäcken på och i morse kom första snön och här uppe på höjden ligger den kvar. Tur att vi har en egen däckverkstad...

Några av våra duktiga killar efter att de klämt in Audin i det späckade schemat. I morgon åker Toyotan till en annan verkstad och får fixat bromsar och en del annat som måste göras inför besiktningen strax efter jul. Jag vet inte om jag vill veta vad det kalaset kommer kosta...

Labbe är ju jourfri den här veckan. Det firade vi med att knô ned oss, två vuxna och två småttingar i bubbelbadet, maxa med bubblor och tävla i vem som kunde skvätta mest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...