Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 6 december 2011

Äntligen!

Snö! Som jag har längtat! Jag älskar verkligen när det snöar och när hela världen är vit. Hela livet känns ju lite ljusare då.

Visserligen kan jag förstå att min älskade sambo inte delar min ohejdade förtjusning över detta väderfenomen. För hans del innebär ju snön snöröjning=traktorer med sönderkörda specialdäck som måste bytas på plats, i den ofta skitiga och saltblaskiga snön.

Men inte ens detta kan ta ned min glädje en dag som denna! Och Theos lycka när han drog upp persiennerna i morse hjälper ju till att spä på denna känsla!

1 kommentar:

  1. Ohhh, visst är det härligt!! Ni har fått en hel del centimeter och mer vill vi ha eller hur, hihi.
    Jag och sonen längtar efter snökojbyggande. Dottern fasar för försenade eller inställda pendeltåg och maken grymtar precis som din eftersom han ska laga snöplogar eller saltspridare hela vintern. Men vad gör väl det...Idag har vi snö, jippii.
    Hoppas att er dag har varit fin. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...