Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 9 december 2011

Ett nattligt besök.

När vi gick och la oss i går kväll vräkte snön ned och det låg säkert en decimeter på marken. När vi vaknade på morgonen vräkte det fortfarande ned men nu var det regn. Decimetern snö hade självklart omvandlats till slask. Iskall, blöt och djup täckte den hela planen framför huset. Barnen fick bäras ut till bilen för att inte få ned skräpet i skorna. Usch, vad jag tycker detta väder är trist!

Nog gnällt nu, det är ju fredag och alla är friska! Och som grädde på moset så är ju vår underbara pappa-älskling jourfri! I kväll blir det mys! Bara lugn och ro, så gott det går med vildingarna vi har. Lövbiff blir det till middag med lite vitlökssmör till. Vi ska testa att gör klyftpotatis i vår Airfryer också. Jag fick baktillsatsen till den i går, så det ska nog även bli lite paj eller annat gott i helgen.

Men nu ska jag sätta fart och jobba och komma i kapp mig riktigt ordentligt. Jag fick åka förbi apoteket nu på morgonen eftersom mina tabletter nästan är slut, så jag är lite sen tilk jobbet men nu kör vi!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...