Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 9 november 2010

Snöig dag!

Ååh, vad jag älskar snö och vinter! Helt underbart när allt blir mjukt, böljande och vitt! 

Idag har det snöat massor och snöar fortfarande! Jag håller ju tummarna för att det ska få fortsätta ett tag till.

Men alla är ju inte lika glada! På verkstaden är det mer än fullbokat! Alla liftarna är upptagna och alla jobbar för fullt. Fast idag har det varit mer än vanligt kaos. En kille sjuk och en gick efter halva dagen för att röntga handen... Hmm, mycket blev helt plötsligt massor! Men de är så duktiga så de fixar detta även om det blir lite stressigt och jobbigt.

I morse var det ganska segt, blev ju lite sent igår och Theo var helt ur gängorna. Ville inte någonting... Molly var helt inne på samma linje som storebror och protesterade mot allt och lite till. Hon hade ju skolfotografering idag dessutom...

Vi kom i alla fall iväg i tid och allt och alla var med. Trodde jag. Det visade sig att jag hade glömt lappen till fotografen hemma! Och det kommer jag på när jag lämnar henne! Men då var klockan såpass mycket så jag fick köra pojkarna till skolan först.

Och naturligtvis står det helt still på 40an när vi kommer ut vid Mölnlyckemoten... Det var med två minuters marginal som vi kom till skolan.

Och sen var det ju bara att vända för mig och precis då ringde ju Linnea om utvecklingssamtalet.

Hem, plocka upp lapp och Linnea, lämna lapp på Mammut (då hade Molly precis blivit fotad, hon hade skrattat!) och vidare till Lindholmen.

Utvecklingssamtalet var väldigt givande. Vi bestämde att Linnea börjar på den punkt de övriga är nu och så ska hon göra prövningar på det hon har missat vid några tillfällen, ganska glest, istället för att stressa ikapp allt på en gång och då missa det nya de går igenom. Hon ska antagligen också få byta klass till den där hennes närmsta vänner går, vilket gör att hon lättare kan hålla koll på saker hon missar. Vi nämnde även skolkonferansen som sjukhuset ska sammankalla till och hennes mentor ställde sig väldigt positiv till detta.

Sen skyndade jag mig hem, så gott det gick i den tilltagande snöstormen. Jag ligger så efter med jobbet efter alla sjukhtsvistelser och sjukdomar, så jag var tvungen att jobba ikapp en liten stund innan det var dags att hämta barn igen...

Theo totalvägrade att göra något på simskolan idag igen men idag hoppade jag in på lektionen, efter samrådan med Sissi och Johanna, för att försöka med honom. Det gick faktiskt bättre då... Vi tror att han är lite uttråkad, det är ingen utmaning längre för honom. Men efteråt satt vi en lång stund i bastun och pratade. Mysigt!

Ludvig och Linnea åkte in till stan och shoppade. Massa snygga kläder kom han hem med!

Och nu har jag svårt att hålla ögonen öppna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...