Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 11 november 2010

Dubbelt synbortfall!

Jag sitter fast i köer på väg till mötet med banken ute på Hisingen när telefonen ringer. Det är Linnea. Hon tar sig en sovmorgon eftersom hon är ledig idag och det blev ju sent på jourcentralen igår. Hon har precis vaknat när hon upptäcker att nu ser hon inte på högerögat heller!

Ska jag ta mig hem genom alla köer så tar det en timme! Jag ringer Labbe och han lovar att åka till henne. Jag tar mitt möte och åker sen hem och byter av.

Tidigare när synen har varit borta på båda ögonen så har det gått ganska snabbt tills det har släppt, max ett dygn. Vi kan ju bara hoppas på att det följer samma mönster nu också.

Sen ska tjejerna ta halsprov kl 14 idag. Blev inget igår, det var alldeles för mycket folk så de blev rådda att boka tid på vårdcentralen idag istället.

Som min pappa sa: "man önskar att någon kunde säga, gör så här så är allt bra sen!"

Nu ska jag gå in på banken och börja flytta över allt från Swedbank till Nordea.
Published with Blogger-droid v1.6.2

4 kommentarer:

  1. Tråkigt med synen. Hoppas det ger sig snabbt.
    Det där med utslagen stämmer med det din granne sa, men visst hade hon fått penicillin innan utslagen kom? Tur det i så fall. Hoppas att hon inte hann smitta er andra.
    Ha en fin dag
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack! Det hoppas vi med!

    Lisa har tyvärr inte fått antibiotika, bara jag och Molly men det är ju antagligen vi som har smittat henne...

    Fast det känns som allt bara går runt ibland oss, den ene smittar den andre osv, laget runt. :-S

    SvaraRadera
  3. Hittade hit via Mångmamma och fastnade i all intressant läsning. Hur kommer det sig med synbortfallet..Låter läskigt även om det hänt mig en gång men då jag var vuxen...En fruktansvärd läskig upplevelse för den som drabbas.
    Hoppas allt löser sig till det bättre.
    Milla

    SvaraRadera
  4. Välkommen hit!

    Synbortfallen är en lång historia, med synnervsinflamationer och migräner bland diagnoserna... Hon har ätit Topimax som har hållit bortfallen i schack i ett år och det var under försök till utsättning som allt körde igång igen.

    Hon är van nu men visst är det jätteläskigt och jobbigt när det blir så här.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...