Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 11 november 2010

Hurra! :-)

Linnea ser igen på högerögat!!

Hon fick jätteont bakom ögat, precis som tidigare gånger när synen kommit tillbaka. Sen blev allt jätteljust för henne, vilket sved i ögat på henne. Och strax därpå började synen klarna!

Vänsterögat ger sig dock inte men hon klarar ju sig bara hon kan se på ett öga åtminstone.

Nu studsar hon runt här och är jättelycklig, för nu får hon gå till skolan i morgon...

Jag har inte haft hjärta att påminna henne om detta med halsprovet än. Vill så gärna att hon ska få fortsätta vara lycklig!

Theo har jätteont i sitt öga nu, så han blir väl hemma i morgon. Vet inte om det finns något att göra med en vagel? Jag har haft det två gånger och då har det bara varit att vänta ut den.
Nu har vi värme i garaget! 16 grader testar vi med bara för att se hur det funkar.

Och vi har visst både vatten och nytt golv i vårt blivande badrum! Åh, vad jag längtar tills jag kan krypa ned i det varma, bubblande vattnet! Sen har ju Labbe tänkt sig att vi ska ha TV och dvd där inne. Sagan om ringen i bubbelbad! ;-)
Published with Blogger-droid v1.6.2

8 kommentarer:

  1. Vad skönt för henne. Måste vara jättejobbigt. Min dotter har oxå ont i sina ögon men de ska prova med glasögon.

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det hjälper med glasögon så hon slipper ha ont!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag skummat lite i din blogg och kan konstatera att - 1) ni har varit mycket sjuka under hösten samt -2) att att stort Grattis på födelsedagen, kan vara på sin plats!
    :)

    SvaraRadera
  4. Jo, mycket sjukligheter har det varit. Vi är lite periodare med sånt och klumpar gärna ihop mycket på en gång! ;-)

    Tack för grattiset! :-D

    SvaraRadera
  5. När min Si har vagel, vilket kommer 1 ggr vartannat år, så får han ögonsalva som har lite penicillin effekt till ögat. Prata med sköterska på VC. Synd att han ska behöva ha ont om det finns lindring ;)
    Ha en fin dag
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Åh, vilket bra tips! Då ska jag ringa VC med en gång nu.

    Tack för tipset! :-D

    Kram

    SvaraRadera
  7. Anar en födelsedag här? Grattis!

    Skönt att synen kom tillbaka.Hoppas halsprov & dylikt går bra och att ni snart blir friska:)
    Milla

    SvaraRadera
  8. Ja, just november är det många födelsedagar för oss. Jag och Ludvig den 8e och Lisa den 16e.

    Tack! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...