Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 12 november 2010

Äntligen fredag!

Åhh, vilken dag! Så skönt att det är kväll nu!

Ludvig, Molly och jag kom iväg i god tid i morse. Theo, med sin vagel, stannade hemma men Lisa, hon är ju sjukskriven just nu pga streptokockerna. Det går ju onekligen lite snabbare när man inte måste fajtas med Theo på morgonen, han är oftast så långt ifrån sammarbetsvillig som man kan vara... På vägen till Molly passar jag på att ringa vårdcentralen för Theos öga men får till svar att vi ska avvakta över helgen för att se om det försvinner av sig själv. Jaja, skönt att slippa ännu ett sjukbesök i alla fall ;)

Molly var på strålande humör när vi kom fram till Mammut, hon hade knappt tid att vinka hejdå, sprang bara in till kompisarna och satte igång att leka. Underbart!

Färden går vidare in mot Göteborg och Casa. Vi lyssnar på trafikrapporten på MixMegapol och får höra en rapport om en stor trafikolycka vid den andra utfarten från Tahult, den som Labbe hade åkt strax efter oss. De säger att hela vägen är avstängd och ett stort pådrag från räddningstjänsten är på väg. Med hjärtat i halsgropen ringer jag till Labbe. Inget svar!! Men tackolov så ringer han precis när jag har lagt på. Han hade fått en hel räcka med oroliga samtal från vänner som hade hört om olyckan och visste att han brukade åka där precis då. Men han var inte inblandad! Han hade tagit sig förbi precis när första ambulansen, polisen och brandbilen anlände. Åh, vad lättad jag blev! Men man tänker ju på 20 åringen som skadades allvarligt i olyckan och satt fastklämd i bilen. Det var två bilar som hade frontalkrockat.

Vägen som olyckan hände på är väldigt olycksdrabbad. Mycket trafik och smal väg med dålig sikt och många utfarter. Den vägen måste Lisa och Linnea korsa när de ska ta bussen... Den vägen åker vi på flera gånger varje dag...

Linnea ringde också till Ekmanska idag för att få göra ett halsprov men de hade inga tider kvar!! Hon ska till öron-näsa-hals på måndag ändå, så de tyckte att hon kunde vänta tills dess. Vad ska jag göra med henne i helgen? Ska hon få gå ut och träffa kompisar, eller ska jag hålla henne inlåst? ;) Det känns som om jag nog inte kan hålla henne hemma, hon behöver få ha lite kul. Hon kanske inte behöver pussa på alla hon träffar...

När jag hade lämnat av Ludvig, så var ju planen att jag skulle åka hem och sätta mig att jobba effektivt för att komma ikapp men allt jobb jag har missat när jag har varit sjuk och Linnea varit på sjukhus. Men se, det gick inte. Vägen hem var avstängd pga olyckan och skulle vara det ett bra tag framöver. Så jag passade på att handla det som jag skulle ha gjort efter jobb och barnhämtning på eftermiddagen. Så lugnt och skönt det var på ICA! Nästan inget folk alls! Kunde gå direkt till charken, ingen kö! Behövde inte slåss med folk och kundvagnar vid grönsakerna.

När jag hade handlat färdigt så var vägen framkomlig igen och jag kunde åka hem och sätta mig och jobba åtminstone ett par timmar. Mängder med fakturor skulle betalas, alla oktoberpapper skulle sorteras, papper skulle in i pärmar, papper skulle slängas. Jag var faktiskt väldigt effektiv så nu är jag inte jättemycket efter längre, bara mycket... Och nu är jag helt slut, man har ju inte kommit in i jobblunken än.

Men nu är det fredagkväll och fredagsmyset väntar! Ikväll blir det skaldjur, räkor, grillad scampi och hummer! Och sen avslutar vi med lite ost och kex... Till detta blir det alkoholfri champagne!

Mysig fredagskväll på er!

2 kommentarer:

  1. En intensiv dag! Skönt att känna att du kom ifatt på jobbet lite. Låter som en bra avrundning på dagen med skaldjur, ost, kex & champagne även om jag själv föredrar en kall öl:) Ha en trevlig helg.
    Milla

    SvaraRadera
  2. Ja, en bra avrundning blev det! :-D

    Åh, en kall öl! (dröm ;-))Enda problemet för min del är då att de alkoholfria jag har hittat inte riktigt uppfyller mina krav på GOD kall öl...

    En trevlig helg önskar jag dig också!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...