Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 9 november 2010

Födelsedagen.

Min plan för kvällen var ju att sätta mig och lägg in bilderna från födelsedagarna igår men jag får ju aldrig ha min dator! Och detta trots att alla i familjen, utom Molly har dator. Varför måste de ta min? Jag bara undrar?

Din är lättare och snabbare, brukar det heta... Men den är faktiskt min! Jag fick ju den i födelsedagspresent för två år sen, när jag var sjukskriven när jag väntade Molly...

Så nu blir det lite skrivet på min X10 mini men vi är ju inte riktigt kompisar så det tar sån tid.

Min födelsedag började med tårta på sängen(!) och skönsång! Sen var Labbe tvungen att rusa till jobbet, högsäsongen har ju verkligen dragit igång nu, pga snöovädret. Men han har INGEN JOUR denna vecka! Den absolut bästa födelsedagspresenten jag kan få! :-D Att veta att när han väl har kommit hem, så behöver han inte rusa iväg igen!

Theo och Molly fick vara lediga, de behövde lite mer ledigt efter det här höstlovet... Vi hade en supermysig förmiddag hemma och bara tog det lugnt (nu har jag fått tillbaka min dator och har kopierat in det jag började skriva på mobilen) och klockan 13.00 åkte jag och Molly till hennes simskola. Theo ville inte följa med så han stannade hemma med Lisa som kom hem då. Vi hoppade i vattnen vid 13.45 och var med på drop-in innan hennes lektion, så hon skulle få leka av sig lite. Jag hade med hennes balansring som hon simmade runt i. Hon fick tag på en  piratanka som hon kastade iväg, så långt hon kunde och sen simmade hon efter den i full fart. 

Det blev en lång badstund för oss och efter lektionen satt vi en stund i Champagnepoolen och då höll trollet på att somna... 

Dags för hemfärd och Molly somnade på två röda. Hem och byta ut Molly mot Ludvig och fortsätta ut till Landvetter och ICA Kvantum och hämta veckans varor. Middagskassen och övriga varor jag beställde i helgen. Ytterligare en storhandling på under tio minuter! Vi är fortfarande otroligt nöjda med detta och kommer fortsätta med det. Sen att det bara kostar 50 kr är ju helt fantastiskt!

Vi passade även på att skicka iväg ett kort till min faster Annika som fyller år idag, den 9/11! 

Grattis på födelsedagen, Annika!

När vi kom hem så ringde Maria och Willian och undrade om de kunde få komma förbi en sväng. Vi undrade om de ville stanna på sushi och det ville de, självklart! Det blev sushi för tio personer och allt tog slut. Molly och Theo brukar dela på laxnigiri, Theo tar riset och Molly tar laxen...

Sushigott!

Det blev presenter också och det är ju alltid trevligt! Sånt häftigt ljus som vi såg hemma hos William, såna fick vi allihop! Tyvärr var det några som inte fungerade men de som gjorde det, var jättefina. Sen fick jag ett par jättefina lampor att hänga i fönster. Maria har ett par såna hängande i trappen upp till andra våningen.

Ett gulligt armband fick jag av Linnea och en jättefin teckning som Theo hade gjort som föreställde hela vår familj. Massa detaljer, krulligt hår och olika storlekar. Jätteduktig har han varit.
Ludvig fick några legogrejer, en mangabok av Lisa, en halskedja av Linnea, och pengar av oss. Pengarna skulle användas till enbart kläder och skulle inhandlas med Linnea som smakråd, helt enligt önskan.

Tårtor med 13 ljus i och dubbelblås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...