Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 7 november 2010

Kul figurer!

Theo och Molly fick varsin liten present när vi var och firade William igår. Det är små färgglada kapslar, som de hade köpt när de var och hälsade på släkten i USA. Kapslarna har sånt där geléhölje runt som vissa mediciner har.


Lägger man dessa i varmt vatten smälter höljet och en liten ihoppressad skumgummifigur suger upp vatten och sväller upp. Jättespännande att följa!


Annars har det varit en lugn dag idag. Min sista dag som trettinånting. I morgon och tio år framöver är det en fyra som gäller...

Men nåt som är betydligt viktigare är ju att från och med i morgon och åtta dagar framöver så kommer vi har tre tonåringar i huset! Ludvig fyller 13 i morgon och Lisa är ju 19 i åtta dagar till den 16e när hon fyller 20. Once in a lifetim för oss!

Molly har ju sovit väldigt mycket i vår säng i hela sitt liv och framför allt de senaste dagarna när hon har varit sjuk. När jag skulle natta henne ikväll så säger jag till henne, "Molly, ska du sova i din säng inatt?" Hon nickar lyckligt och pekar på min säng! "Nämen Molly, det där är mammas säng. Var är Mollys säng?" Hon pekar lika glatt på min säng igen... Hmm, dags att sova lite i egen säng kanske. Åtminstone dagtid och kanske somna där på kvällen i alla fall. Är ju lite skönt att få bre ut sig ordentligt. Men när hon vaknar på natten så tar jag nog med henne in. Närhet kan man ju inte få för mycket av!

Jag kunde äta middag ikväll utan allt för stora smärtor! Och då var det ändå inte "mjukmat" utan lövbiff, pommes och vitlökssmör och sallad. Mycket riv i halsen men det gick bra!

Molly älskar kött, har alltid gjort. Bara trycker in det i munnen. Nu har hon ju i alla fall precis fått kindtänder att tugga med men det har gått hur bra som helst innan också. Jag satt och tittade på henne när hon mulade in köttbit efter köttbit och säger att det ska nog mycket till för att Molly ska bli vegetarian i alla fall, hon älskar ju kött. Theo, som inte är riktigt lika förtjust i kött, stannar upp och utbrister, jag ska bli vegetarian! Vi frågar honom om han vet vad det är att vara vegetarian (han har två morbröder och en faster som är det) men han är inte riktigt säker. Det är när man inte äter kött utan äter bönor, linser och grönsaker, säger vi. Och då var det inte lika viktigt längre att bli just vegetarian... ;)

Nä, nu ska jag kolla vidare på Beck och sen lägga mig och bre ut mig i min sköna säng!

Jag återkommer när jag har blivit tant!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS till 4;an i din ålder ;))))
    Hoppas du får en fin dag.

    Skönt att halsen börjar läka igen, så du kan äta något riktigt gott idag. Tårta glider ju ifs ner ändå.

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack!! :)

    Jo, då tårta funkar alldeles utmärkt och ikväll blir det sushi och det glider ju ned snabbt och enkelt!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...