Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 23 november 2010

Och så har ytterligare en tisdag sällat sig till mängden förbrukade tisdagar...

Trots snökaos och trafikolyckor i morse lyckades alla i familjen ta sig dit de skulle. Jag och Molly tog oss till Mammut och hon bara sprang fram till sin stol och ville ha frukost. Jag försökte; hejdå, trollet, nu går mamma men inte en reaktion. Vad är väl en mamma, jämför med dagisfrukost?

Jag satte mig i kapprummet och väntade. Det var nämligen dags för första utvecklingssamtalet för Molly och Annike hade blivit sen i trafiken.

Vi satte oss i personalrummet när hon kom. Allt fungerar jättebra på dagis för Molly. Hon tycker att allt är spännande och roligt, förutom att vara ute med ytterkläder på sig. Men jag förstår henne. Hon kan ju inte röra sig i overallen! Hon är ju så kort så hon ser nästan ut som en boll. Alltså, Michellingubben är slimmad jämfört med Mollygumman i overall!

Jag fick också höra att hon är väldigt bestämd av sig (nähä?), nyfiken och har lätt för att lära. Och så äter hon både ägg och potatis på Mammut! Och dricker mjölk! Och somnar själv på madrassen!! Jag önskar att jag kunde vara en fluga på väggen, vara med på dagis en dag för att få se dessa mirakel med egna ögon ;-)

Direkt efter samtalet skulle ju jag och Labbe åka och hämta kaklet till badrummet, så jag skyndade, så gott det gick i snömodden, ned till verkstan. Bara för att få sitta och vänta i tre timmar. Dum som jag var tog jag inte med något jobb dit. Vis av erfarenhet så borde jag ju ha vetat att det inte finns något "bara sticka iväg snabbt" för Labbe nu under högsäsong. Och jag som helt plötsligt fick massa jobb av Alexandra som ska vara klart om drygt en vecka. Inget fick jag gjort idag :-(

Tillslut så var klockan så mycket så jag måste åka och hämta Linnea. Hon har ju kryckor nu för att ta sig fram men det finns inga broddar på så det är alldeles för halt ute för henne.

Men sen, sen kom vi iväg för att hämta vårt kakel. Fast... Ja... Alltså, vi hade ju bestämt vilket kakel vi skulle ha och skulle nu bara hämta upp det.

Men det är då! Det är då jag upptäcker det Andra kaklet. Det Snygga kaklet! Samma som vi hade valt från början fast chokladbrunt! Så snyggt!

Labbes kommentar till mina lyriska utläggningar kring hur fantastiskt snyggt vårt badrum kommer bli med just denna färgen, var: SUCK!

Men efter mycket dividerande där jag lyckades få över både Linnea och han som skall kakla på min sida så blev det som jag ville, ljust beige 20X20 klinkers på golvet, de bruna 10X10 plattorna på väggarna och en bård med ljusa naturstenar ca 30 cm från taket. Det kommer bli såå snyggt!

Och jag måste bara säga att vi har haft fantastisk tur när vi har handlat ihop det vi behöver till badrummet! Först hittade vi vår drömmöbel och får veta att det är 40% rabatt på den. Och när vi ska beställa badkaret, ja då är det 20% rabatt på såna. Sen var det dags för toastol, precis när vi tänkt ta vårt andrahandsval för förstahandsvalet var så jättemycket dyrare, då rear de ut vår stol vrålbilligt! Och nu idag med kaklet. När vi har lassat på alla kartonger på vagnarna får Labbe syn på en skylt som informerar oss om att de har 20% rabatt på allt kakel den här veckan! :-D Ibland blir man bara så glad!

Men det blev jag INTE, när jag skulle hämta Theo. Eller jo, först när han springer mot mig och överöser mig med pussar och kramar, då blev jag ju glad! Men sen... Nä, jag har redan visat bilden i förra inlägget. Men vi kan säga så här, någon simskola bidde det inte idag, fast varför kan vi ha osagt men ordet "INTE" är väldigt inblandat...

Lite pysslerier hemmavid blev det istället! Nyttigt men inte lika avkopplande som de varma basängerna på Vattenpalatset...


Vårt blivande badrum. Ser ni det runda hålet nästan uppe vid taket? Där ska de dra in kablarna till TVn ;-)


Linnea lär Theo och Molly att dansa Macarena! Jag har en video på detta också men jag lyckas inte lägga upp den...
Published with Blogger-droid v1.6.2

4 kommentarer:

  1. Snömodd och oväder kan verkligen ställa till det.
    Låter snyggt med kaklet och visst är det typiskt att man tror man har bestämt sig och då dyker dröm-kaklet upp, skratt.
    Önskar er en bra onsdag.
    Milla

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas att det ser lika snyggt ut när det kommer upp på väggen också... ;)

    Tack detsamma!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh det låter härligt med kaklet, och TV i badrummet.... Tänk och tända lite ljus, ha lite doftolja och slappa i badkaret framför Tvn ooooo gött!

    SvaraRadera
  4. Precis min tanke!

    Längtar!

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...