Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 26 november 2010

Advent, here I come!


Köket är redo för advent och jul. Blev tom ett gardinbyte. Visserligen från fjolårets julgardiner som har suttit uppe hela året (de var ju så snygga) men dock ett byte!


Sovrummet fick också ett fönsterlyft!


Glitter är väldigt viktigt när det snart är jul!


Två av Theos kompisar tittar ut från hans rum. Det är en uppblåsbar (liten) tomte och en (jättestor) snögubbe som Labbe kom hem med förra julen. Det är såna där som har en liten motor i som blåser upp dem hela tiden. Dånar och brummar hela tiden.


Och idag kom den ömme fadern hem med en snögubbe till... "Men Vi kan ha den utomhus!"

Theo blev beordrad att städa sitt skrivbord idag. Det var verkligen jätterörigt där. Efter en kvart kom han och sa att han var färdig. Jag lirkade mig in mellan tomtar och snögubbar och får se ett skinande rent skrivbord! Åh, vad glad jag blir! Puss- och kramkalas! Och så vänder jag mig om...


Japp! I den röran tänkte han sova! Lille tokstolle!

Jag har vunnit biljetter till Katitzi på Folkteatern! Det var en tävling hos MixMegapol där man skulle gissa årtal och jag gissade rätt. 1985, mitt sista år i "frihet" på 16 år! Klart man minns vad som hände då!

Så den 22/12 ska vi gå på teater! Molly får stanna hemma, föreställningen är lite för sent på kvällen för henne. Maria har lovat att vara barnvakt! Snälla, fantastiska Maria!

Molly ska ju med på teater några dagar innan, när vi ska gå och se Madicken på Lisebergsteatern.

Efter att jag hade hämtat biljetterna så passade jag på att fixa massa andra grejer som var tvugna att göras. Så ringer telefonen. Det var från Mammut! Jag blir alltid så rädd när de ringer från barnens skolor. Tror alltid att de ska berätta att de har ramlat ned från nåt tak eller så och är på väg till Östra i ambulans. Nu är det ju sällan så illa men första tanken hamnar ändå alltid där.

Denna gången var det som så att Molly har fått ögoninfektion och det bara rinner var ur ena ögat. Suck! Jag tar vägen via apoteket och inhandlar ögontvätt och ögonsalva. Häntar upp Theo på vägen för vidare färd till Öjersjö och Mammut.

Ögat har under eftermiddan blivit ögonen och det kommer nog inte bli roligt att få upp dem i morgon.

I morgon, ja, dags för årets upplaga av Casas berömda julbasar! Kl 12 ska vi vara på plats och strax därpå fylls skolan till bristningsgränsen med folk. Godis, julpynt, leksaker, lotterier, café och massa kul! All behållning kommer barnen tillgodo oavkortat!

Efter basaren kommer Marie hem till oss...

Nu sitter jag själv här i soffan med en kopp te. Theo, Molly och Ludvig sover. Ludvig ska på pingisturnering tidigt i morgon. Lisa läser på sitt rum. Linnea är på fest. Labbe jobbar. Som en vanlig fredagkväll, mao.
Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...