Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 30 oktober 2010

Hikaricon och Halloweenbus.


Lisa brukar ju gå på Hikarikai på tisdagar. Och nu är det alltså dags för Hikaricon, ett stort mangakonvent som de anordnar på Schillerska inne i Göteborg. Lisa ansvarar bla för tecknarhörnan under alla konventdagarna vilket gör att hon måste sova där. Ludvig är såå avundsjuk men i år fick han gå i alla fall, tom två dagar. Men vi tror att det är lugnast för alla parter om han sover hemma...

Vår dörrklocka har ringt massor ikväll. Mängder med ungar som har varit ute och gjort bus eller godis. Tur att jag var förutseende och handlade godis redan innan Linneas kramper började ;-)

William och Maria har varit här på besök i kväll. De tog med Theo, Molly och Linnea ut på bus eller godis och barnen var så läskiga (läs: söta)


Under tiden som de var ute så fixade jag maten. Fläskfilégratäng med gorgonzola, bananer och mango chutney och tandorikryddad couscous till det. Alldeles fantastiskt gott var det!

Efteråt tittade vi på 4ans program där artister får tolka andra artisters låtar och ikväll var det Thomas Di Levas tur. Jag tyckte Petters tolkning av Dansa din djävul var lysande!

Och naturligtvis åt vi godis och jag med min förkärlek för riktigt surt och salt har en sönderfrätt tunga nu :-(

Linnea mår ganska bra. Det är väl klådan som besvärar henne mest, den är kvar trots att utslagen är borta.

I morgon kommer mamma och pappa hit och passar alla barn medan jag jobbar. Linnea skulle ju ha gjort det eftersom Lisa jobbar på Hikaricon men hon behöver ju ständig passning nu och ska absolut inte passa barn själv.

Nu ska jag krypa till kojs så jag orkar upp i morgon. Fast man får ju sova en timme längre i morgon! Eller skulle fått om man inte hade ett litet morgontroll som tycker att morgonstund har guld i mund!
Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...