Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 28 oktober 2010

Lite glad!



Nu har inte Linnea haft något krampanfall sen kl 13 idag! Jippi! Längsta uppehållet sedan de startade! Så nu håller vi tummarna för att allt är bra igen!

EEG-undersökningen visade inga tecken på epilepsi! Nästa steg är att göra ett 24-timmars EEG. Tanken är att man ska kunna mäta under ett anfall för att se om det är någon störning i hjärnan.

Just nu mår Linnea riktigt bra, med hennes mått mätt. Hon ser fortfarande inte på vänsterögat och hon har sin huvudvärk men ändå. Hon sitter i sängen och kollar på brittiska klassiker på dvd...

Efter EEG't fick hon gå till sjukgymnasten för att få hjälp att slappna av i musklerna, som har blivit väldigt spända och ömma.
I korridoren på väg upp till avdelningen fick hon kramper. Som "tur" är får hon värk i nacken innan så vi kunde sätta henne ned. Massor med läkare och sköterskor sprang fram till oss, hämtade filtar och kuddar och ringde upp till avdelningen så de kom och hjälpte henne. Sen fick hon sova i flera timmar.

När hon sov kom hennes pappa och löste av mig en stund. Jag hämtade barnen, släppte av Ludvig på pingisen och körde vidare till Theos dans.

Theo fick totalt spel när vi kom dit. Han ville absolut inte dansa! Suck! Jag vill ju inte tvinga honom så jag säger att det är ok, vi åker hem. Men se det ville han absolut inte. Nähä men gå in till dansen då? Nej, han ville ju inte dansa... De andra föräldrarna, som bevittnade dramat, log igenkännande ;-)

Nu är jag hos Linnea på sjukhuset igen efter att ha varit hemma och nattat Molly. Men jag fick precis meddelande hemifrån att hon har vaknat igen och ropar på mamma. Snyft!

Liten notis: Idag i GP kan man läsa om Kimono Fusion som pågår på Världskulturmuséet. Väl värt ett besök!

Oyasumi!
Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...