Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 29 oktober 2010

Helgpermis!

Linnea får komma hem över helgen! Så skönt! Men vi måste ha koll på henne hela tiden ifall hon får ett anfall. Så, till hennes stora besvikelse, blir det ingen Halloweenfest för hennes del. Hon försökte med alla medel, bjöd tom med sin morfar för hon tänkte att han kunde ha koll på henne... ;-)

Hon har träffat psykolog och sjukgymnast från smärtteamet idag. Hon måste få hjälp med att hantera sin konstanta huvudvärk och även att minska på topparna. Dessutom ska de hjälpa oss att dra ihop ett möte med rektor, skolsköterskan, mentor, övriga pedagoger, läkare m fl för att skolan ska förstå hennes situation och inte, som nu, bara tro att hon är en slö, slapp och likgiltig tonåring som inte vill gå i skolan. Att hon behöver extra stöttning istället för griniga kommentarer när hon har varit borta.

Idag åkte Theo, Molly, Ludvig, Labbe och jag till BR på Allum för att handla Halloweenkläder. Barnen har ju tänkt sig gå ut i morgon och göra bus eller godis hos våra närmsta grannar. Linnea får väl gå med så hon får lite roligt ändå. ;-)

Resultatet av inköpet kan ses i förra inlägget.

Molly och jag promenerade runt lite medan vi väntade på att pojkarna skulle komma till Allum. Hon fick gå själv och helt plötsligt springer hon ifrån mig och in på The Phone House, ställer sig mitt på golvet och börjar dansa! Alla i butiken ställer sig runt henne och säger ååh, aah, sötnos och diskodrottning och såna saker...

Hemma blev det Santa Maria tacos idag. Det var längesen. Skönt att få laga sin egen mat, även om jag var helt slut egentligen.

Theo började storgråta när han skulle tvätta händerna och klagar på ont i pannan. Jadå, feber igen, nästan 39 grader! Igen!! Han ville gå och lägga sig direkt, orkade inte äta :-( Stackars plutt-Theo.

Molly har lekt kardborre sen jag hämtade henne på Mammut idag. Jag sov ju borta från henne i natt och hon har mycket kramar att ta igen. Så det jobbar vi på just nu :-D

Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...