Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 7 juli 2013

Poolbad i Landvetter och klipp- och grillparty i Mölnlycke!


Poolen som vi har haft de två senaste åren har ju gått till de sälla poolmarkerna efter att barnen hjälpt dem över med köksknivar och Labbe har nu fixat en ny. Sidorna är ju ganska tjocka, så det tar evigheter att pumpa upp dem. Inget jag såg fram emot, särskilt som vi precis hade gjort ett så tappert försök med den förra. Då säger min oerhört smarte sambo, med lätt överseende min, du vet vad jag jobbar med va? Du vet om att jag har en kompressor i servicebilen, för att kunna pumpa luft i däck, va? Du vet att principen är densamma för att pumpa upp en pool, va?

Fem minuter senare är poolen välfylld och klar för att fyllas med härligt vatten!

Det tog ett tag att fylla den med vatten, det kunde min älskade sambo dock inte lösa snabbare. Vi körde med trädgårdsslangen men även ett försvarligt antal hinkar med varmvatten, för att barnen skulle kunna hoppa i plurret direkt. Och det gjorde de! De badade och badade, klev upp och torkade sig, bara för att hoppa i direkt igen. Kunde inte låta bli att nynna; "bär ner mig till sjön, bär ner mig till sjön...)

Efter lunch åkte vi över till Mölnlycke för smarrig fika och fantastisk grill! Barnen bara rusade upp på övervåningen direkt när vi kom och när de hade röjt till allt som gick att röja till fortsatte de utomhus. Himla kul hade de i alla fall och vi vuxna kunde faktiskt prata en hel del, relativt ostört!

Molly och jag passade på att bli klippta. Molly var lite nervös innan, hon älskar ju sitt långa hår och vill ha sina tofsar, möjligtvis varierat med flätor eller snurror men Ninna övertygade henne om att hon bara skulle klippa bort de trasiga topparna och att då skulle det bli mycket lättare att borsta det och då gick hon med på det!

Hon var oerhört nöjd efteråt och tyckte att hon nu såg ut precis som YOHIO!

Det blev ganska sent men barnen ville ändå ta ett kvällsdopp när vi kom hem, innan de gick och lade sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...