Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 22 mars 2013

Vi kör väl en runda med vabande till då...

Molly var väldigt trött i morse men eftersom de kom i säng lite för sent i går, så tänkte jag inte så mycket på det först. Sedan såg jag hennes dimmiga blick. 38.6...

Labbe var hemma med henne på morgonen eftersom det skulle komma en kille och fixa vår värmepanna, som hade behagat gå lite sönder just nu när vi behöver den som mest. Gissa om vi har varit kvicka med att stänga ytterdörren efter oss och snåla med vädringen under de här dagarna.

Jag körde Theo till skolan och körde bort till jobbet för att fixa ett par måsten innan vi byttes av i vabandet. Labbe kom ned med henne till verkstan och då var hon väldigt mycket piggare och ville absolut inte åka hem... Hmm

Theo däremot blev bara tröttare ju närmare vi kom skolan och det blev en riktig fajt i dag igen med tårar och tandagnisslan. Jag fick in honom i klassrummet under milt tvång och där fångade fröken hans uppmärksamhet med en katalog med påskpyssel. En stor kram fick jag innan han uppslukades helt av allt fint man kunde göra. Det börjar kännas väldigt tröstlöst detta. Han trivs ju fantastiskt bra i skolan bara han väl kommer dit...

Efter skolan bar det av ut till Sinclairs i Frölunda. På vägen dit säger Theo att han vill ha ledigt från dansen en fredag och jag kan lugna honom med att nästa fredag är det ingen dans. Skönt tycker han.

Han hade varit ingen som helst lust att dansa i dag. Trots allt gick han i alla fall in i salen och dansade jättebra. Efteråt kom han ut med en lapp i handen och vrålar; "Jag ska på danscamp på påsklovet! Två dagar och dansa massor! Och äta pizza! "

Eh... Hur var det nu med detta att ta det lite lugnt från dansen?

"Jamen detta är ju hela dagarna!"

Jaha? Ok? Jag tror inte att jag och Theo har riktigt samma syn på detta med att ta det lugnt...

Molly blev sämre nu på kvällen, febern steg och hon blev jätteseg. Tills de spelade Gagnam Style på TVn och hon bara var tvungen att dansa! Tror minsann att mina småtroll gillar detta med dans?

Theo och Labbe har pappa-pojk mys framför Gladiatorerna med chips och dip. Fredagsmys på hög nivå!

Nu håller vi tummarna för att Molly är bättre i morgon! Hon är ju bjuden på kalas på söndag. Hon bästaste, finaste kompisen Natalie! Natalie skulle haft sitt kalas i söndags, när vi var på Adams kalas men så blev hon sjuk och kalaset fick flyttas på. Molly blev så glad för att Natalie blev sjuk, då kunde hon ju gå på kalaset... Så, som sagt, tumhållning pågår...

2 kommentarer:

  1. Åh! Håller tummen så den blir blå, Natalie längtar...!
    Kram på er <3

    SvaraRadera
  2. Ungar har lite andra referensramar och annat tänkande än vi vuxna ;) Men fundera på om du ska prata lite med hans fröken om det där att han blir ledsen när han ska till skolan. Hon kanske vet varför det blir som det blir. Gör ju ont i hjärtat mor o barn när det blir så.
    Och det där att ungarna kan var görsjuka ena stunden och dansa nästa är oförklarligt ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...