Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 17 mars 2013

Dagens Mollycitat, 8-årskalas och kometer.

"Mamma, jag vill att du ska vara helt rosa och göra pärlarmband till mig!"

I morse satte vi oss i bilen för en ny dagsutflykt. Den här gången styrde vi kosan mot Lidköping och Adams 8-årskalas! Det är helt otroligt att det har gått 8 år sedan jag och Ninna satt i lunchrummet på Frej Jonsson, där vi jobbade tillsammans och var lite smånervösa och undrade hur det gick, om vi skulle få någon liten kusin snart. För Adam är ju faktiskt vår kusin, inte barnens, även om de är väldigt bestämda med att de absolut är kusiner.

Det var fullt hålligång och mycket trevligt prat och skratt. Korv med bröd hade jubilaren bestämt att det skulle bjudas på och det var alla utom vår lilla korvvägrare, Molly,  väldigt nöjda med.

Detta med korv ligger ju annars i släkten, morfar har ju i (nästan) alla dagar haft korvkiosk på torget i Mariestad, så det har ju blivit en och annan korv där genom åren.

Det var så kul att mormor och morfar kom också. Det var jättelängesedan som vi träffade dem. Det har ju varit så mycket ivägen hela tiden, med sjukdomar och allt men nu fick vi till det.

Efter korven var det dags att spela bingo. Finfina priser fanns i potten, choklad, frukt och kaffe! Tyvärr vann jag inget av det...

Men då dukades tårtorna fram, så jag blev nöjd ändå! Molly tyckte att tårtorna var otroligt fina. Hon vet ju att hon fyller fyra år snart och hennes kalasplanering är i full gång redan. En Hello Kitty-tårta står högst på önskelistan...

Klockan hann bli ganska mycket innan vi började hemfärden. Tur att det inte blir mörkt så himla tidigt längre, vi kom ganska långt innan mörkret föll. Theo har ju läst om den här kometen som passerar jorden just nu och han har i flera kvällar försökt se den men vi har för mycket träd runt oss här hemma, så det har inte lyckats. Men nu, på vägen hem, fick han syn på den! Han blev så lycklig! Molly ville ju också se den men den var ju bakom henne, så vi fick stanna och plocka ur henne ur bilen så hon också kunde se den.

Nu är vi hemma och trollen ligger och snusar sött i sina sängar. Labbe är iväg och jobbar massor, just nu är han på väg upp till Torp i Uddevalla för att byta hjul.

Den här helgen har varit så himla roligt men otroligt intensiv, så nu ska jag faktiskt krypa isäng och försöka sova, för i morgon är det ju (redan) vardag igen...

1 kommentar:

  1. Kometen har jag inte sett än men om det inte är försent så ska jag försöka ta mig en titt ikväll :) Vilka härliga bilder av ett roligt kalas och det är ju extra roligt när di äldste också kan vara med. En helhet liksom =D
    Ha en fin start på nya veckan, Kram Milla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...