Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 18 mars 2013

Babysim

Något av det mysigaste som finns är ju babysim! Det saknar jag verkligen från när jag jobbade på Vattenpalatset! Små, knubbiga bäbisar som bara njuter i det varma, sköna vattnet! I dag fick jag chansen att vara med ännu en gång. Rebecka mötte upp oss, tillsammans med Totte, som jag har haft som elev och lillebror Charlie. Totte var lite ringrostig, det var ett tag sedan han gick i simskola men det släppte snabbt. Han dök från kanten och simmade runt som om han aldrig gjort något annat. Jag hoppad verkligen att de får möjlighet att börja igen!

För Charlies del var det första gången. Märktes absolut inte. Han är född fisk den pojken, precis som sin storebror! Vi simmade både på mage och rygg och han bara njöt! Eftersom han tyckte att det var så härligt så testade vi att dyka och dyken gick hur bra som helst! Samma sak här, hoppas verkligen att han kan få gå i simskola!!

Molly var i toppform i dag och simmade som en tok under hela drop-in, för att visa Totte hur man gör och ändå höll hon igång nästan hela lektionen och sa till mig på skarpen, att jag behöver inte vara med, gå och sätt dig på bänken, mamma. Till slut kraschade hon ordentligt och då orkade hon inte en sekund till. Som tur var, så var lektionen precis slut och vi skulle sjunga "Kalle Kamel" som avslutningssång och den piggar ju alltid upp.

Theo är riktigt trött efter den här helgen, han var väldigt svårstartad och ville först inte alls. Sedan gick han med på att försöka i alla fall och när han väl kom igång så var det ingen hejd på honom.

Båda två var vrålhungriga efteråt så de fick varsin hamburgare som de slök som vargar. När vi kom hem och Labbe och jag skulle äta, så var Molly hungrig igen och åt en jätteportion till...

I morgon har jag lovat Theo att hämta tidigt och bara åka hem direkt, han längtar enormt efter att få leka med Isak, båda killarna har varit ganska upptagna den senaste veckan...

1 kommentar:

  1. Visst är det mysigt med babysim. Båda mina idag stora barn gick på babysim. Dottern bara ngr ggr för hon var en kaskadkräkare när hon var liten och det känns inte kul i en simbassäng.
    Simskolan är så bra för alla barn :-)
    Det är en billig och bra livförsäkring :-)

    Härligt att barnen har aptit :-)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...