Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 18 mars 2013

Astmacheck

Nu på morgonen var det dags igen för en koll av Mollys astma. Hon var inte alls bekväm med detta rutinbesök. Sjukhusvistelsen var i alldeles för färskt minne och jag fick gång på gång försäkra henne om att de inte skulle skära i hennes mage, inte ens klämma hårt på den och hon skulle inte behöva sätta dropp eller något annat obehagligt! Hon trodde mig inte riktigt...

Vi fick komma in till doktorn och jag förklarade direkt hennes oro och doktorn tittar då Molly djupt i ögonen och lovar henne att inget stickande eller skärande kommer ske i dag! Molly blev märkbart lättad!

Allt gick bra och hon har vuxit fint sedan i höstas och faktiskt gått upp i vikt för första gången på 1 1/2 år, trots alla sjukdomar som hon har startat året, så nu har hon passerat 14 kilosgränsen! 94 cenimeter över havet ståtar hon dessutom med! Jippi!

Doktorn ville dock att vi skulle göra ett nytt allergitest igen och det innebär ju lite stickande, antingen som blodprov eller som pricktest. Molly fick välja hur hon ville göra och hon tyckte att det var ok med ett pricktest med lite rispande redan i dag. Amnars hade vi fått komma tillbaka en annan dag och då förberett henne på stickandet.

Molly var så tapper och sa inte ett pip när sköterskan rispade och fick välja en liten present från hemliga lådan. En otroligt vacker ring blev det. Dessutom visade proverna inte på någon pälsdjursallergi alls! Underbart!

Nu ska jag försöka få i mig lite lunch, sedan är det simskoledags och i dag får vi fint sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...