Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 21 mars 2013

En torsdag...

Torsdagar är bra dagar tycker Theo. På torsdagar har han både tennis och kören och det gillar han. Jag var ganska tveksam till att ha två aktiviteter på samma dag men eftersom tennisen är i samma lokaler som gympan och i direkt anslutning tidsmässigt, så tänkte jag att vi i alla fall kunde testa och det har verkligen fungerat bra. Vi är ett gäng föräldrar som turas om med att köra barnen mellan tennisen och kören, så det blir bara någon gång då och då.

I dag hämtade jag Molly efter mellanmålet och så åkte vi bort till kyrkan. Hon älskar att följa med, eftersom hon brukar få varm choklad där och att så många av Theos roliga kompisar är där och busar med henne innan det börjar.


Vi brukar ha med lite papper och kritor som hon får pyssla med under tiden, så väntan inte blir för lång.

Hon har börjat upptäcka tjusningen med det skrivna språket och skriver en hel del. I dag skrev hon både Molly H och mamma och pappa!

Theo fick pausa en stund efter kören innan vi åkte hem. Lite varm choklad smakade gott då.

Theo har varit ganska glad i dag och lämningen gick jättebra! Efter kören åkte vi direkt hem och bara tog det lugnt. Barnem fick pannkakor som jag hade i frysen och Labbe köpte med sig mat hem till oss, vegetarisk pizza med skinka till honom och kebabsallad till mig. Barnen blev jättelyckliga över att få pizza och kebab... Skönt i alla fall att slippa laga mat någon gång då och då. Just nu har jag så ont, så det hade inte fungerat...

Nä, nu är jag så trött så jag knappt vet vad jag skriver, dags att krypa ned under filten i soffan.

2 kommentarer:

  1. Vegetarisk pizza med skinka.. den var bra :-D

    Varför har du så ont nu.. eller vet du inte varför?

    Skönt att ni haft en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att Theo verkar må lite bättre. Hoppas att det bara var något övergående :) Köpmat är en välsignelse ibland. Önskar er en go helg, kram Milla.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...