Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 8 mars 2013

Inget vabande i dag!!

I dag har småtrollen varit på plats i skolan båda två, även om Theo fick ett knepigt bakslag när jag hade lämnat honom och höll på att lämna Molly. Han kom upp till förskolan och bad om bilnyckeln för att han hade glömt något i bilen. När jag kommer ned till lågstadiet tio minuter senare för att hämta nyckeln så har samlingen börjat men Theo är inte där! Han har gått och satt sig i bilen och vill inte gå tillbaka till skolan. Jag får in honom i hallen och Marie kommer ut och möter upp honom där och lirkar med honom in i klassrummet. Jag kan inte alls förstå den här reaktionen, han brukar alltid älska att gå till skolan?

När jag hämtade honom på eftermiddagen kom Marie fram till mig direkt och berättade att allt hade varit jättebra, vilket Theo också sa senare. Han hade haft en toppendag och lekt och spelat fotboll massor.

På eftermiddagen har Theo dansat, som han brukar göra. Nästa lördag bär det ju av till Helsingborg och dansen behöver nötas in ordentligt. Nu på söndag blir det en extraträning och det ska han gå på, han missade ju träningen förra fredagen när vi var i Tallinn.

Lite sällskap fick jag och Molly medan vi satt och väntade på dansören! Sällskapet fick vi tilk och med, med oss hem! En stund i alla fall, sedan var det dags för henne att jobba. Och på söndag far hon tillbaka till Idre igen för några veckors mera jobb.

Nu sover den lilla trollungen och de tvp större kollar på gladiatorerna och myser!

2 kommentarer:

  1. Vilken knepig reaktion av Theo.. Kanske var någon av kompisarna som sagt ngt dumt...
    Bra att det var en bra dag för honom...

    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt för er att ha Linnea hemma :) Ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...