Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 3 mars 2013

Nu är vi hemma och dagens Mollycitat!

Resan hem gick jättebra, lite trafik och bra väglag.

Vi stannade på vägen och åt lunch och äntligen fick barnen hamburgare! De åt som om de aldrig hade sett mat förut.

En liten kissepaus fick det bli ocskå och då passade barnen på att jaga sin pappa, fram och tillbaka i vårsolen. Det var helt underbart där och det kändes inte helt lockande att sätta sig i bilen igen.

Till slut kom vi i alla fall hem och möttes av en hel del godsaker från Passion för mat-mässan, som Marianne och Reine köpt åt oss! Då blir man så glad!!

Labbe tappade upp ett bad för att mjuka upp våra ganska mörbultade kroppar och barnen ville självklart bada de också. Fast då fick de ju allt göra lite nytta!

Nu har vi landat stenhårt i vardagen igen. Labbe pratade med John och de satt och åt räkor och kräftor från igår kväll. Här blev det falukorv och makaroner...

Och så var det då Mollycitatet.

Detta var när vi skulle somna första natten på båten och Molly var väldigt uppspelt och bubblade på om allt och inget.

Jag: Molly, nu får du faktiskt ta och sova!

Molly (blundar): Men jag sover ju nu, titta!

Jag: Nä, du sover ju inte, du pratar ju och då kan man inte sova!

Molly(viskar): Jo men jag pratar ju tyst!

Nu ska vi försöka sova allihop. Både jag och Molly har börjat hosta så det står härliga till. Mitt började i Tallinn och Mollys i natt. Hon vaknade av en riktigt otäck hostattack så hon knappt fick luft. Lite vatten och medicin så kunde hon somna om igen. Vi hoppas nu innerligt att detta bara är något tillfälligt och inte en början på en ny vabvecka...

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig semester ni har haft :-)

    Borta bra men hemma bäst :-)

    *håller tummarna* att ni inte blir sjuka nu :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni haft en trevlig resa. Det är alltid gott att komma hem igen och nu håller jag tummarna för att ni inte blir sjuka, kram Milla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...