Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 14 mars 2012

Vilken härlig dag det blev till slut!

Så här härligt hade Molly och jag det när vi satt i slänten vid sidan av lågstadiet! Solen värmde så otroligt skönt. Innan vi satte oss och solade var vi och hälsade på en stund uppe på förskolan. Molly frågar ju nästan varje dag om hon får börja på Casa i dag och nu är det ju bara fem månader kvar! Det är lite synd bara att det inte är ett år mindre mellan Molly och Theo för då hade ju Theo fortfarande gått på förskolan och inskolningen hade gått lite enklare. Men det kommer nog att gå hur bra som helst ändå, personalen är ju så fantastisk där!

Lågstadiet är ju alltid iväg på någon utflykt på onsdagar och brukar vara tillbaka senast klockan 15.30. Och det är precis på gränsen för att vi ska hinna i tid till simskolan, som börjar 16.45. I dag blev de lite försenade, så jag trodde att vi skulle bli försenade men trafiken flöt på så bra, hela vägen från Örgryte till Lerum, så vi hann t om bada i 15 minuter innan lektionerna började.

Molly var ganska samarbetsvillig och simmade jättebra, både på rygg och crawl. Det släpper mer och mer för henne och det är jätteskönt!

Hon var på lite bushumör när vi var på väg, för jag frågade henne vad hennes simfröken heter (det är ju hennes älskade Sissi) och hon svarar, Amanda!?! Hon har haft Amanda som vikarie vid två tillfällen totalt, annars jobbar hon ute i stora bassängen där Theo simmar men tydligen har hon gjort ett starkt intryck på vårt MollyTroll!

Här är en del av kvällens middag, ugnrostade grönsaker och till det blev det pasta och riven parmesan. Fast vi fuskade lite, så jag gjorde köttbullar till. Maten fick godkännt av hela familjen men nästa gång blandar vi i ett par tärnade paprikor och kanske en stimlad lök i grönsakerna. Nu kändes det som om det blev väldigt mycket zucchini, även för den här zucchiniälskande familjen.

Kvällen får jag ägna åt att tvätta, för i morgon blir det till att packa. Jag och småtrollen åker upp till Lidköping i helgen för att fira min lilla kusin Adam, som fyller sju år på lördag! Det var längesedan vi var uppe, så det ska bli jättekul!

Ludvig har pingisturnering och Linnea ska jobba i helgen, så de stannar hemma med Labbe, som har jouren, as usual...

Nu skriker tvättmaskinen på mig, så det är dags för mig att runda av här.

2 kommentarer:

  1. Men..jag ser ingen snö! ;)
    Härligt att det börjar att bli vår.
    Vilken smarrig middag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vädret var underbart igår. Önskar er en bra tur upp till Lidköping. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...