Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 12 mars 2012

Helvete

Jag hoppas att ni uttalar rubriken ovan rätt! Helvete, även kallat matvete, i form av en pudding med aubergine och ricotta, är vad vi åt till middag i kväll och till det njöt vi av kalvfrikadeller i tomatsås. För frikadellerna njöt hela gänget av medan det rådde delade meningar om matvetepuddingen. Theo älskade den, jag tyckte den var ok, Labbe och Ludvig fick med nöd i sig den medan Molly totalvägrade efter första smakbiten.

Vi testar ICAs matkasse för första gången. Vi har ju haft olika matkassar tidigare men har fått sluta med dem av olika anledningar. Den här matkassen har ju hittills fått betyget, sådär...

Det har verkligen varit helt underbart väder här i dag! Runt 15 grader och strålande sol! När vi kom hem, tog barnen med Zingo ut i trädgården och lekte medan jag lagade maten. De hade så kul! De sprang och busade och skulle lära Zingo en massa tricks och jag tror att han hade minst lika roligt som barnen.

Fast Molly blev, vid ett tillfälle, mäkta irriterad på Zingo. Hon skulle få honom att dansa och det gick väl sådär. Att han, efter att han fällt henne, måste fram och trösta henne gjorde honom inte mer populär...

I morgon ska Molly till läkaren igen, för kontroll av sin astma. Just nu är hon, peppar, peppar, riktigt bra i luftrören, det kan faktiskt gå hela nätter utan hosta. Hoppas verkligen att det håller i sig.

Till sist vill jag bara visa varför det inte är en bra idé att ha mobilen i sidofickan på byxorna när man försöker lära en hund att gå fot...

1 kommentar:

  1. Haha! Nä, jag uttalade nog rubriken fel... ;)
    Jag har haft en tanke på dessa matkassar men det blir aldrig av.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...