Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 15 mars 2012

Matt

Den känslan är ganska beskrivande för min dag, utan att behöva gå in på detaljer...

Fast visst har det funnits trevliga stunder också!

Theo och jag har bakat två tigerkakor som han ska redovisa i skolan i morgon. Där kan vi snacka redovisning! Baka något gott, ta med och bjud dina klasskamrater och berätta för dem hur du har gjort. Sådana redovisningar hade jag också gärna haft när jag gick i skolan!

På tal om att gå i skolan, så är ju det just vad jag ska göra i morgon! Jag ska ju gå på lågstadiet på Casa för en dag! Det ska bli så spännande att få se vad Theo arbetar med på dagarna. Jag misstänker att jag kommer få lära mig mycket om Singapore och övriga Asien, för det är något som trollbinder Theo just nu. Vi kommer även passa på att ha ett utvecklingssamtal under dagen, smidigt när vi ändå är där.

Vi fyllde i en sådan där lapp inför utvecklingssamtalet, en sådan där man ska rita munnar på gubbar för hur bra eller dåligt man tycker att något är. När Theo skulle svara på frågan hur kul han tycker att det är på skolan, räckte huvudet inte till, utan munnen gick upp ovanför det.

Molly har det ju ofta ganska besvärligt med andningen på nätterna men jag fick tips om att det fanns sådana där snarkplåster för barn nu, så det tänkte vi testa i natt. Det är ju värt ett försök i alla fall!

Kvällens middag från ICA-kassen var en zucchinigratäng med mozarella, parmesan och tomatsås. Till det, en sallad på rödkål, blandad sallad och knaprigt, strimlat sidfläsk och en dressing på pressad citron och olivoja. Theo och jag älskade maten, Molly älskade salladen. De andra tyckte att maten var ok. Fast nästa gång tar vi bacon istället för sidfläsk. Det blev antingen lite för sladdrigt eller för hårt.

Nu är det dags för mig att packa färdigt det sista, vi åker ju till Lidköping direkt efter skolan i morgon.

Och så ska jag ju avslöja hemlisen någon gång under dagen...

1 kommentar:

  1. Tack för lyckönskningarna inför flygningen :)
    Vilken rolig grej att redovisa en kaka!!!
    Hoppas du får en bra helg!!!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...