Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 26 februari 2012

Mycket dans, en hel del feber och lite, lite jullängtan...

Dans har helt klart varit temat för dagen. Klockan 10 befann vi oss på Hulebäcksgymnasiet för Mollys Funky Kidz. Vi fick reda på att de ska dansa till Mollys favorit, Cowboy Joe, på avslutningsshowen! Vilket i praktiken även innebär att undertecknad kommer galoppera runt på scenen, iförd cowboyhatt och spela banjo. Självklart kommer detta förevigas och läggas upp i detta forum!

Efter dansen packade vi raskt in oss i bilen och körde så fort vi vågade in till Bushuset och Emilys kalas. Det var bara halva styrkan som kunde komma, resten var sjuka! Jag och Molly stannade kvar och snälla Jenny, Emilys mamma fixade så lilltrollet fick vara med på kalaset hon med! Hon blev så lycklig, så hon åt upp en halv grillkorv av bara farten, hon som totalvägrar allt i korvväg utom falukorv och salami annars. Theo blev också väldigt lycklig över att hans älskade lillasyster fick vara med, så han tog det som sin uppgift att ta hand om henne. Han följde henne runt i labyrinterna och bollhaven och så dansade de loss till Eric Saade i dansrummet. Sedan fick jag säga till honom att nu fick han gå och busa med Emily och kompisarna en stund, så skulle jag ta hand om Molly ett tag. Jag ville ju också få busa...

Men efter en stund kom han och sa att han hade så ont i pannan. Han kändes inte varm men fick en alvedon, så att han skulle kunna ha lite kul på kalaset.

Efter kalaset packade vi in oss i bilen igen och åkte precis lika fort tillbaka till Mölnlycke som vi hade gjort därifrån. Dags för Theos dans! I dag tjuvkikade jag faktiskt på killarna genom dörren som stod på glänt. Vad duktiga de är! De har sådan taktkänsla hela bunten och fattar instruktionerna direkt. Det är en ganska avancerad koreografi de har den här gången men hon behöver bara visa en gång så har de snappat upp det.

När vi kom hem var hela grannskapets ungar ute och lekte, så Molly och Theo sprang ut de också. Jag och Theo hade en diskussion om lämplig klädsel, solen sken och värmde rätt bra, så han tyckte tunna skinnjackan utan mössa och jag tyckte Popjacka med mössa. Men han stod på sig och förklarade att han minsann skulle svettas ihjäl med något annat än skinnjackan, så då blev det den. Ett tag, sedan kom han in och frös så han skakade och bytte om till tjockaste vinterjackan. Men efter ytterligare 10 minuter kom han in igen, han frös fortfarande. Men då var maten klar.

Jag köpte med kalvdans från mässan i går. Vi skulle egentligen ha ätit det som efterrätt då men det glömdes bort, så det fick bli i dag istället. Jag hade aldrig smakat detta innan men det var riktigt gott! Det är ju gjort på kons råmjölk, efter att kalven har fått sitt. Mejerierna kan inte använda denna mjölk till något eftersom den koagulerar och täpper igen rören, så vissa gårdar tillverkar kalvdans av den istället. Tyvärr verkar det som om jag var ensam om att uppskatta denna delikatess, skumt var väl de övrigas åsikt...

Lagom till efterrätten bleknar Theo markant och klagar på ont i pannan igen. Nu är han varm! 38 grader som snabbt steg till 39,5. Och så ynklig! Ont och jobbigt i hela kroppen. Misstänker att det är influensan som har kommit för att våldgästa oss... Suck!

Då räknar vi med en vab-vecka och ser alla dagar mindre än en vecka som en bonus!

Jag upplevde något väldigt underligt nu på eftermiddagen. Just nu brukar jag längta något alldeles väldigt efter vår och sol! Men så kom Labbe hem med en present till mig.

En julstjärna! Vi har en liknande i vår adventsbelysning på fasaden som gick sönder i julas, fast den här är glittrig och därmed ännu vackrare! Förstå vilken jullängtan denna underbara tingest väcker i mig! Och förstå vilken plåga det är, när det är nio månader kvar innan det är legitimt att sätta upp och tända den! Jag vill ha advent nu!! Vi hoppar över detta tjafs med sol och värme och går på regnochrusk säsongen direkt, bara jag får advent!

Eller kanske inte. Men nästan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...