Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 4 februari 2012

Kylig dag på båtmässan.

Inte kyligt inne, där var det sommarkänsla med alla fina båtar. Men ute...

Minus 18 grader! Det kände jag väl av när jag gick ut utan jacka för att lasta i bilen. Fingrarna förvandlades omgående till istappar och detta tillstånd spreds raskt över hela kroppen, så jag fick avbryta mitt uppdrag och gå in och pälsa på mig.

Men som sagt, inne på båtmässan var det en helt annan temperatur. Man kände nästan de ljumma sommarvindarna fläkta när man satt på akterdäck på något vrålåk och drömde sig bort...

Tyvärr var det inte jättemånga båtar som föll oss i smaken i år. Modet har blivit så kantigt och det tycker inte jag passar på sjön. Sjön är mjuk, då bör formerna också vara mjuka. Jag brukar älska Windybåtarna men jag såg inte en enda snygg Windy i dag. Däremot hittade vi några få andra trevliga båtar, bla Ryds, som är och förblir en favorit, främst beroende på hur fantastiskt de går i vattnet. Vi hade en 620 DC för några år sedan och det är få båtar som slår den.

Sedan har jag en viss förkärlek för stora, röda muskelpaket! En otroligt vacker Stingray har hamnat väldigt högt upp på "vill-ha-listan". Ferrarirött skrov och cremefärgad inredning. Sååå vacker!

Vacker var även en Oceancraft också med cremefärgad inredning. Denna båt blev både min och Labbes favorit. Precis lagom för oss, utan att vara för åbäkig. Man vill ju kunna lägga till i gästhamnar och vid klippor utan större problem.

Men vi ska inte köpa ny båt just nu, vi hinner ju inte med att åka i den vi har i dag...

Det fanns, som vanligt, massor att göra för barnen på mässan och det klappades på sjöstjärnor, gicks flera tipspromenader, diskuterades vilken färg som morfar skulle tycka var häftigast på de blinkande haspelrullarna, provades vattenskotrar, knöts knopar, åts godis, klättrades i båtar, talades om för pappan vilka av alla miljonbåtar han borde köpa till dem och mycket, mycket annat. Vi handlade dock bara lite småsaker, som diverse rengöringsmedel och charkprodukter...

När vi tillslut tröttnade på båttittandet kom vi på att vi var ganska utsvultna, så vi ringde Jean, på Le Baron för att kolla om de hade plats för oss men de hade de tyvärr inte. Vi promenerade då till Focus och handlade med oss lite kamben och annat smått och gott för att äta hemma istället. Men när vi precis har handlat färdigt ringer Jean till mig och säger att det löser sig! Så då fick vi en suveränt god middag i dag och så har vi ribs som väntar på oss i morgon!

Molly somnade i vagnen på väg till restaurangen och blev överlycklig när hon vaknade och såg var hon var någonstans! På två röda förvandlades hon från en sovande flicka till en ätande flicka! Det mumsades på vitlöksbröd, pizza, kött, klyftpotatis och grönsaker i mängd! Jag och Labbe tog varsin plankstek, Theo åt pizza och Ludvig valde en fkäsknoisette. Jag tog dessutom en löjromstoast till förrät och Labbe en räkcoctail, så det var ingen av oss som orkade efterrätt i dag.

Nu ska vi slänga oss i varsin soffa och njuta av vår lediga lördagskväll, för nu sover hela högen småtroll! Kanske ett glas gott och en skål smarrigt till det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...