Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 30 januari 2012

Mera sanering.

Alla våra sängkläder har tvättats och när de torkat har de fått tillbringa åtskilliga timmar ute i minusgraderna på altanen. Alla handdukar är utbytta och toaletter är grundligt skurade. Har jag nämnt att jag är panikslagen bara inför själva ordet kräksjuka? Men nu ska det väl inte finnas några virusmonster kvar här i huset, så jag kan pusta ut, för den här gången...

Molly har blivit rejält förkyld nu istället, hostig, snuvig och febrig. Så det blir fortsatt vabande i morgon också. Jag hoppas så att hon är frisk tills på söndag när dansen börjar och allra helst tills på lördag, för då tänkte vi gå på båtmässan. Vi måste ha ett nytt kapell till båten, det gamla fyller inte helt sin funktion kan man lugnt säga.

Den här har vi fått hit igen och det gillar vi allihop! Småtrollen gillar inte alls när Ludvig måste åka till sin pappa, de förstår inte alls varför han behöver hålla på och åka fram och tillbaka hela tiden. Men desto mer efterlängtad är han ju när han kommer tillbaka. Och eftersom Ludvig och Theo båda går på Casa, så kan de ju träffas på veckorna även de veckor Ludvig är borta.

Här i huset har vi en hop nybadade, fräscha ungar som sover gott i sina sängar och strax ska även jag följa deras exempel. Sömn har vi ju inte direkt haft ett överskott av de senaste dygnen...

I morgon går näst äldsta dottern in på sitt sista år som tonåring! Uuuh, vad fort tiden går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...