Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 17 januari 2012

En kul lista!

Jag var inne hos fina, underbara Wilda Mathilda, som, i allra högsta grad, går i väntans tider och nog har för lite annat att göra just nu, än att just bara vääääänta. Hon tycker att det är himla kul med listor och det gör faktiskt jag också. Det är lite kul att få reda på lite bakgrund och annan kuriosa om sina bloggvänner, som inte kommer fram i de dagliga inläggen. 

Hon ville att jag skulle göra detsamma som henne, ja, inte invänta förlossning, det är jag oerhört färdig med men att skriva en sådan lista. Och en höggravid kvinnas ord är ju lag, så därför tar jag mig an denna uppgift!

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

För 10 år sedan förändrades mitt liv enormt! Jag vågade äntligen ta ett jättesteg och bryta upp från min dåvarande man, som jag hade varit tillsammans med i 16 år och hade tre barn ihop med. Jag hade insett att man faktiskt bara hade ett liv och att det var alldeles för kort för att man skulle behöva ha det på det sättet jag hade det. Men det var riktigt urjobbigt och jag var faktiskt sjukskriven i nästan två år i samband med uppbrottet och allt som blev runt omkring.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Oj, vad gjorde jag för ett år sedan? Hmm. får tänka lite... Jomen visst, vi var ju faktiskt på Isabels dop uppe i Märsta, barnens syssling och en liten ÄD bäbis! Fast hon är ju inte någon bäbis längre, hon har ju tom börjat på dagis nu. Stora tjejen!

3) FEM SNACKS DU GILLAR

¤ Crostini med tapenade
¤ Chips och dip
¤ Ost och kex
¤ Goda oliver
¤ Charkuterier
Allra helst samtidigt... ;-)

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Jaha, den första som kommer för mig är Härjarvisan, och sedan en hel drös med snappsvisor...

Sedan är det ju självklart barnvisor, Idas sommarvisa, tex.

Men med tanke på att jag har sjungit i kör en stor del av mitt liv så finns det även andra sånger jag kan, La Isla Bonita är ett exempel.

Jag har även liite modernare sånger på min repetoar, en favorit är Jason Mraz's I'm Yours, som spelades precis när Molly föddes.

Och naturligtvis, Mollys "dritsång" (nej, det är INTE norska, det är Mollyska och betyder favoritsång), Sommartider!

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:

Utan inbördes rangordning, så skulle jag:

1. Resa
2. Betala av våra lån
3. Köpa ny bil!!
4. Ge gåvor till en hel hög utvalda personer i vår närhet och även en vissa organisationer.
5. Anlita städfirman oftare...

6) FEM DÅLIGA VANOR:

1. Jag kan inte städa, därav nr 5 ovan...
2. Jag är så himla kvällstrött, lite svårt att vara social när man helst vill däcka redan kl 20.00
3. Jag har supersvårt att hålla i pengar.
4. Alldeles för bra på att komma på anledningar till varför jag inte ska träna. I dag heller...
5. Jag har väldigt svårt att komma igång, att starta upp nytt.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

1. Hitta på kul saker med familjen.
2. Bada och simma.
3. Laga och äta god mat.
4. Läsa.
5. Blogga.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

1. Långa kjolar. 
2. Hängslebyxor.
3. Leopardmönstrat.
4. Kilklackade skor.
5. Knallgult.

9) FEM FAVORITLEKSAKER: 

1. Surfplattan.
2. Telefonen.
3. Mina båda kameror, den ena med undervattenshus.
4. Datorn.
5. Familjen.

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR LISTAN (om de orkar):

Uuuh, så kom vi då till det svåra. Och jag tar ett enhälligt beslut om att, eftersom jag precis har skickat iväg en award till några bloggar, så får den här gå till er övriga. Om ni vill och så. Men ni får hemskt gärna tala om ifall ni åtar er detta, för jag vill väldigt gärna läsa!

Kramar till er alla!












1 kommentar:

  1. Ah, jag älskar listor!!! Just denna, fast med 51 frågor till gjorde jag för någon vecka sedan! (bara att haka på alltså!) Det är jätteroligt att få reda på mer om dem man läser varje dag ju! Och har man lite idétorka är det ju superpraktiskt!!! =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...