Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 20 januari 2012

Bowlingässet!

Alltså, jag äger på bowling, som Ludvig och Theo skulle uttryckt saken! Efter några minuters uppvärmning gick kloten (nästan) som jag ville! Det var ren utklassning från min sida! ;-) Hihi, nä, inte riktigt men jag vann i alla fall. Tom mot Sissi och Ludvig!

Barnen var jätteduktiga, det är ju tunga klot och en låååång bana! Vi hade korvar i rännan men inte hela vägen fram och ändå fick de en hel del poäng. Molly puttade iväg ett liggande klot från där banan startade och hade nog lätt kommit in i Guinnes rekordbok under kategorin långsammaste spel. Det tog nog närmare minuten för klotet att nå käglorna och mer än en gång slog grindarna ner innan det nådde fram. När hon lyckades slå ned käglor, blev hon så lycklig så hon dansade runt och sjöng; "Jag vann, jag vann!", innan hon kom fram till oss, sträckte upp handen och gastade; "Give me five!". Varje gång!

Theo lyckades hålla klotet med riktig fingersättning för första gången och blev överlycklig när han märkte att det gick att styra klotet!

Ludvig fick flera strikes och kom tvåa (efter mästaren så klart ;-) ) och hade han inte valt ett för tungt klot det första så hade han nog (nästan) vunnit!

I kväll blev det klassiskt svensk-barnfamiljsmys, tacos. Jag är lite av en periodare när det gäller tacos, ibland kan jag längta efter det och ibland kan jag inte ens med tanken på det. Men just i kväll var det riktigt gott.

När vi höll på och plockade undan efter maten, kom den här lilla vampyren ut i köket och skrämde oss med ett rytande! Visst är det en helt fantastiskt söt vampyr! :-)

Nu är småtrollen nattade och jag ska krypa ned under min värmefilt i soffan och njuta av min första fredag efter en femdagars arbetsvecka på över tre år!

2 kommentarer:

  1. Får man gå en kurs hos dig då? Jag är urusel på bowling... kanske för att jag spelar en gång var femte år eller något sådant! :D Badet kommer förresten dröja lite, vi har besvärliga sår som inte vill läka på lillfia, hon verkar ha infektion i såren så det kanske blir pencillinkur först. :(

    Ha det så bra så länge, kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Grattis! Det var det jag trodde - att du var en mästare !)
    Här åts tacos också igår och det smakade extra gott.
    Söt liten vampyr där.
    Hoppas er lördag fylls av mys. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...