Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 16 januari 2012

Bäbissniffande

har jag ägnat hela kvällen åt. Ljuvligt!

Lilla, underbara Ingrid har varit här och hälsat på oss, tillsammans med hennes lika underbara föräldrar. Vilken nyfiken liten unge. Hon tittade storögt på allt runt henne och sträckte på halsen när hon inte såg ordentligt.

Det är så fantastiskt med ett nytt litet liv, en kombination av två människor. Hela den komplicerade och geniala processen att få en komplett människa ur ett befruktat ägg fascinerar mig oerhört. Att allt styrs av små skillnader i koncentration av olika ämnen. Att det verkligen fungerar.

Vi bjöd på spagetti och veggiefärssås. Bror Erik har ju varit inbiten vegetarian i många år, även om han numera äter fisk. Men min andra bror, Kristofer, har ju också varit vegetarian (precis som både jag, min syster och vår far) men har (precis som både jag, min syster och vår far) tagit avhoppet ett steg längre och äter nu allt och så även hans Bella.

Bilder har jag ju självklart tagit mängder av under kvällen men datorn är kvar på jobbet, eftersom nya skrivaren skulle installeras efter att jag hade gått från jobbet, så jag tar med kameran dit i morgon och lägger in bilderna då.

Nu ska morgondagen förberedas lite och sedan är det framstupa, sidoläge som gäller för mig.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...