Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 15 november 2011

Söndagsuppdatering!

Det hände massor i söndags men jag har inte orkat göra några längre blogginlägg. Men bättre sent än aldrig! Här kommer en söndagsuppdatering!

Sovmorgon är ju otroligt överskattat, så vi gick upp tidigt på morgonen. Men det hade ju sina skäl, Theo skulle ju vara på Rondo kl 09.30 på morgonen för sin avslutningsshow på Funky Kidz! Vita kläder med silver och glitter skulle det vara och så fort har han nog aldrig klätt sig förut!


Sedan var det ju fars dag också, så en räksmörgås på sängen och lite fina strumpor till pappan hann vi med också.

Det var superpirrigt innan showen började, för dels var ju Rondo fullsatt och dels skulle ju Erik Saade uppträda! Men lite spex funkar ju alltid!


Vi satt längst fram men tyvärr hamnade Theo längst bort på andra sidan av scenen, så bilderna blev inte helt bra. Men han älskade att stå på scenen och showade lite extra till publikens glädje. Han har nog hittat sin plats i livet! På de dansskolor han har gått på tidigare har det ju bara varit en liten uppvisning vid avslutningen i danslokalen. Han har ju gillat det också men det här var något alldeles extra!

Efter att alla grupper visat upp vad de har lärt sig var det så dags för den här pojken:

Theo satt med sin dansgrupp och jag tittade på honom när Erik Saade klev ut på scenen. Då ser jag att han gråter! Jag springer till honom och frågar varför han är ledsen. Då ser jag att han ler stort under alla tårar. "Nä, jag är inte ledsen, jag är jättelycklig men tårarna bara kommer ändå!"

Efter showen klargjorde han att om sådär 20 år så skulle han, efter att han hade vunnit melodifesivalen, komma och dansa på Funky Kidz avslutningsshow!

Efter showen tog vi en promenad ned till Konstmuseet och mötte upp mina föräldrar och Kristofer och Bella där. 


Vi skulle gå och titta på utställningarna med Jan Lööf och Frida Kahlo och Diego Rivera. Theo var ju där i onsdags med skolan, så han ville först inte alls men när han kom in kunde vi inte slita honom därifrån. Jan Lööfs utställning kan man undersöka hur länge som helst, det finns så mycket detaljer. Ett plus var att de visade "Tårtan" i en minisalong. Det var en av mina favoritserier när jag var liten.

Det var fler än Theo som hade svårt att slita sig. Lisa som ju pluggar till serieteckare, Bella som jobbar som attributmakare och Kristofer som helst av allt vill jobba med att göra dockfilmer hade alla mycket att studera därinne. Men tillslut fick vi med oss allihop hela vägen upp för alla trappor upp till Frida Kahlo och Diego Riveras utställning.

Det var väldigt spännande att få se dessa målningar som man bara har sett i böcker innan och att få veta lite  mer om konstnärernas liv. Framför allt Diego Rivera visste jag inte så mycket om innan, även om det var han som var den stora konstnären av de två under deras livstid.


När vi kände oss mätta på kultur, började vi känna av hunger i våra små magar. Vi promenerade vidare ned till restaurang Tsien Tsin för lite mat. Won Ton soppa, vårrullar, nudlar och ris i långa banor blev det. Och lite friterade bananer och glass till efterrätt. Tur att bilen stod parkerad utanför Lisebergs stora entré, så vi fick en välbehövlig promenad tillbaka efter den måltiden.

Och på fredag....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...