Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 17 november 2011

Soppa ÄR gott!

Jag orkade inte fixa någon mat i dag, så Labbe tog med sig pizza hem. Till sig och barnen. Själv fick jag en delikat Mexicanasoppa som jag knappt kunde äta för att det gjorde så ont. Rumstenpererat vatten är det enda som fungerar utan att tårarna kommer och det är det ju inte speciellt mycket näring i. Och inte är det gott heller...

Men så bra det kommer bli sedan, när allt är klart! Då har det gått ca 10 år sedan den första provisoriska lagningen gjordes av tanden som sprack pga en dålig lagning av ett pyttehål när jag var 10 år...

Ruggigt är det ute nu. Temperaturen kryper ned mot nollan och det i kombination med den fuktiga luften här på västkusten gör att det blir riktigt obehagligt att vara utomhus vissa dagar. Tänk då så glad jag blev när jag fick ett album på Picasa av mamma från i somras när barnen var med dem ute i båtarna!

Här är de och utforskar den stora båten.

Och här är de på en liten utfärd med lilla båten. Visst längtar man till sommaren när man ser dessa bilder och det går fortare än man tror, nu är det ju bara ett halvår kvar tills det kör igång igen!

Molly tycker ju om att nypa när hon ska sova eller är ledsen. Då nyper hon försiktigt i huden och liksom rullar den mellan fingrarna. Tunn hud är bäst och ett favoritställe är i vecket mellan tumme och pekfinger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...